MINKÄ PIENEN OHJELMAN PÄTKÄN TAI MUUN KIVAN PIKKU JUTUN VOISIN TEHÄ EKAKS QB:LLÄ?
No tee vaikka joku tekstiseikkailu peli.
tee sellanen minkä tugi sano eli teksti seikailu peli eläkä huuda.
Tee sellanen joka kysyy käyttäjältä että haluaako se VARMASTI laittaa sen capslockin päälle. Jos haluaa, niin sit se pitää huolen että laittaa itsensä pois päältä lauseen ensimmäisen kirjaimen jälkeen. Ja bonuksena myös shift-napin raiskauksen esto.
Opettele nyt kirjoittamaan aluksi kunnolla. Tuollaista tekstiä ei Erkkikään (paitsi ehkä Sqwiikin uusin versio) viitsi lukea. En tiedä itse asiassa tiedä, minkälaisen "PIKKU JUTUN" "VOISIT" tehdä, koska en pahemmin tunne taitojasi. Irksomen ehdotuksessa on kieltämättä puolensa. :)
caps locki jäi päälle kun krjottelin q-basicilla....
kiitos tosta tekstipeli ehdotuksesta
Ja muokkaus on olemassa.
Kyllä se tekstiseikkailun puolelle vahvasti kallistuu.
offtopicahtavaa
Kyllä huomaa että tulit juuri harjoittelemasta QB:ta kun tuota viestiä kirjoitit siinähän tuppaa käyttämään caps-lockia.
Edit: oho se olikin jo ehditty kirjottamaan
beganny kirjoitti:
caps locki jäi päälle kun krjottelin q-basicilla....
Ja ajattelit sitten lähettää viestin kattomatta, mitä tuli kirjotettua?
Ei näin.
Tuppaa käyttämään Caps-Lockia? En oikein ymmärrä, en minä ainakaan koskaan käytään QB:llä ohjelmoidessani Caps Lockia. Jottei mene ihan offtopiciksi, ja sanon vielä vahvistukseksi, että tee vain niitä tekstipelejä ensin, ja sitten kun alat kyllästyä, kannattaa opetella edistyneempiä asioita.
Mä en käytä capslockia qb:ssä(jota en kyllä enää käytäkään) koska sitten siinä sekoittaa qb:n isolla kirjoitetut säädöt omiin :)
beganny: QB korjaa pienellä kirjoitetut käskyt isoiksi kirjaimiksi, eli kannattaa kirjoittaa aina pienellä.. Kuten sooda jo totesi, omat sekoilut erottuvat koodista selvemmin siten ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.