Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Apua 2D peliin

Sivun loppuun

sami kauppinen [05.05.2004 17:56:14]

#

Oon tekemässä mun kamunkaa 2D pelii jossa tikku ukkon pitää
ottaa raha pusseja kentästä ja kun ottaa kaikki pussit pääsee tason läpi. tarttisin apuu senkaa. mist sais neuvvoja tai apua.

tsuriga [05.05.2004 17:57:39]

#

QBasicista viis, uskon puhuvani enemmistön puolesta kun sanon, että kysymyksesi jäi hieman auki. Eli millasta apua?

Jäynis [05.05.2004 17:58:00]

#

No missä vaiheessa ootte ja mikä ongelma?

sami kauppinen [05.05.2004 18:00:44]

#

No joo oli hieman surkee kysymys elikka muu onjo valmiina tai ainakin kuvat ja pikkasen koodii että en oikee tiiä miten ukon sais liikkumaan kieli on Visual Basic.

Jäynis [05.05.2004 18:02:40]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=vbp_1
Tutkiskelkaa tuolta, siinä tehdään samantapanen peli jos oikein muistan.

Antti Laaksonen [05.05.2004 18:05:17]

#

Tosiaan, tuo opas lienee kuin tehty sinua varten!

sami kauppinen [05.05.2004 18:06:47]

#

Hiukan koodia muokaten saattaa onnistuan kiitti.

Jäynis [05.05.2004 18:12:05]

#

Muutes ehkä jonkin oudon mutkan kautta mun ongelma liittyy tähän samaan asiaan joten en viitsi alkaa uutta keskustelua. Kokeilen et jos taidot riittäs shakkipelin tekoon mut heti töppäs :( nappulat on kuvina mut kun nappulaa siirtää nii luonnollisesti nappulan tausta siirtyy mukana jonka takia musta ruutu muuttuu valkoseks. Eli miten saisin kuvan taustan pois --->'transparent'??

setä [05.05.2004 18:27:36]

#

Käytä Spritetekniikkaa tai piirrä nappulat Picturen päälle.

Antti Laaksonen [05.05.2004 18:32:47]

#

Varmaan sinun kannattaisi piirtää kaikista nappuloista erilliset kuvat mustien ja valkoisten ruutujen päällä. Kuitenkaahan esim. mustaa nappulaa ei oikein voi suoraan kopioida mustan ruudun päälle, jotta se erottuisi kunnolla. Mustavalkoiset kuvat eivät vie tilaa nimeksikään, ja ohjelmointi on helppoa. Shakkipelin ohjelmoinnin todelliset vaikeudet tullevat vastaan silloin, kun rupeat tekemään tietokonevastustajan tekoälyä...

sami kauppinen [05.05.2004 19:43:22]

#

Älä multa kysy! oon sua huonompi.

remontti-reiska [05.05.2004 20:06:11]

#

Tuon rahapussien ongelma saadaan hoitoon sellaisella koodilla, joka aina pelaajan osuessa rahapussiin lisää muuttujaan arvoon yhden ja sitten katsoo if lausekkeella onko muuttujassa se lukumäärä kuinka monta rahapussia on, jos on siirrytään leveli, jos ei jatketaan samassa levelissä.

Jäynis [05.05.2004 22:30:54]

#

sami kauppinen kirjoitti:

Älä multa kysy! oon sua huonompi.

:) Kiitos kohteliaisuudesta mut tuskimpa oon sen taidokkaampi ku säkää.

wanhus [06.05.2004 14:28:44]

#

toi on aika helppoo multimedia fusionilla ja the games factorylla. Mut voihan sen itekki ohjelmoida jos haluu.
Mä oon tekemässä 3D panssarivaunu pelii jossa ajetaan kilpaa ja tuhotaan muita pelaajia, sit siin voi kans ostaa lisä paukkuja ja miinoja. 2 versiosta vois vaikka tulla netti peli.

Grey [06.05.2004 15:25:43]

#

wanhus kirjoitti:

toi on aika helppoo multimedia fusionilla ja the games factorylla.

PT - ohjelmissa ei nyt niin vikaa ole, mutta kun tämä on Ohjelmointiputka, niin jospa emme niistä täällä puhu ;-)

-Grey-

hunajavohveli [06.05.2004 15:58:29]

#

Grey kirjoitti:

PT - ohjelmissa ei nyt niin vikaa ole, mutta kun tämä on Ohjelmointiputka, niin jospa emme niistä täällä puhu ;-)

Samaa mieltä. Pelinteko-ohjelmat ovat ohjelmoinnissa aiheen ulkopuolella. Yleisessä keskustelussa puhuttakoon niistä vapaasti.

Sami kaupinen:
Siis käsitinkö oikein, ettet osaa vielä edes laittaa ukkoa liikkumaan? Tässä tapauksessa ei kannata yrittää mitään isompaa peliä, vaan tulisi ehdottomasti opetella Visual Basicin ja yleensä ohjelmoinnin perusteet. Lue vaikka oppaita täältä, tai lainaa kirjoja kirjastosta.
Mutta jos nyt kiire on, niin ukon saat liikkumaan, kun muutat sen sijaintiarvoja. Eli:

Ukko.Left = Ukko.Left + 1
Ukko.Top = Ukko.Top - 1

sami kauppinen [06.05.2004 16:09:15]

#

Oppaasta oli apua peli on 75% valmis!!!!!!!!!!!!! kiitos Antti Laaksonen ja muut!! no mut silti taitaa olla liian aikaista juhlia kosk ei oo viel valmis.

jcd3nton [06.05.2004 20:12:13]

#

Muistaakseni Imagessa saa kuvan läpinäkyväksi. Tallennat kuvan GIF muodossa ja laitat sille läpinäkyvän värin (onnistuu paintissa, jos se tukee GIFii), ja tämä pitäisi sitten olla läpinäkyvä.....

sami kauppinen [16.05.2004 07:24:43]

#

no joo peli on valmis! mut harmi siin ei oo vihollisii.kokeilin laittaa vihollisia ja onnistuin osittain koska viholliset liikkuvat mutta kun ne koskevat niin en kuole.miten sen onkelman sais pois.

rndprogy [16.05.2004 09:15:40]

#

No eikös ole aika helppo tehdä.

if Ukko.left = vihu.left and Ukko.top = vihu.top then KUOLIT!

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta