Olen itse asiassa juuri aloitellut koodaamisen jos ei koulu koodaamista lasketa mukaa. Mistä kannattaisi aloittaa teisän mielestä.
Vb:stä kantee aloitta.
mitä koodauksia kannattaisi käyttää osaatko yhtään sanoa. koska oon ehtiny jo tehdä yhen teksti seikkailun kavereille
...jatkoa edelliseen qbasicilla joka ei tosin ollu mikää onnistunu versio
Itse alotin VB:llä (ja laiskuuttani koodaan sillä vieläkin >_<)
Juhisl kirjoitti:
mitä koodauksia kannattaisi käyttää
Mitä ihmeen "koodauksia"?
Juhisl kirjoitti:
...jatkoa edelliseen
Muokkaus on olemassa.
kumpi sitten on helpompi käyttää vai onko kumpikaan. Miten esim. qbasicilla saa kuvia ja musiikkia lisättyä peliin tai ohjelmaan, ja sen verran täytyy kehua näitä sivustoja, että mistään muualta ei ole saanut palautetta omiin kirjoituksiin.
Juhisl kirjoitti:
kumpi sitten on helpompi käyttää vai onko kumpikaan.
No helppous lienee suhteellista, mutta VB:llä Windows-pohjaisena nyt ainakin saa helpommin kuvia, musiikkia ym. ryönää.
Jos haluat kuvia ja musiikkia ja olet vasta aloittamassa, valitse Visual Basic. QBasicilla niiden tekeminen vaatii paljon työtä, eikä VB:n tasolle pääseminen aina ole edes mahdollista.
jos oppailla aloittelisi joita löytyy näiltä sivuilta ja sitte kokeilis jotain vaikeempaa jos aikaa riittää ku oon kuitenki duunis joka päivä yheksää ja sit yöllä on aikaa säätää jotai näitten ohjelmien kanssa ja jos saan jotai aikaa ni jaan ne tietenki teidän kanssa ja kiitos ohjeista. Erittäin miellyttävien terveisin Juhisl.
Jos haluat tehdä Windows-ohjelmia, valitset Visual Basicin, ja jos haluat tehdä DOS-ohjelmia, valitset QBasicin. Yksinkertaista. :)
QuuBee kuuseen... mielipiteeni. Muistakaa, VB:llä voi ohjelmoida DirectX ohjelmii ;)
jcd3nton kirjoitti:
QuuBee kuuseen... mielipiteeni. Muistakaa, VB:llä voi ohjelmoida DirectX ohjelmii ;)
Oikein! :D Itte alotin C++ mut nyt VB :P
Bill Keltanen kirjoitti:
jcd3nton kirjoitti:
Oikein! :D Itte alotin C++ mut nyt VB :P
Jos Bill Keltanen ensin aloitti C++, niin eipä siitä tainnut tulla mitään, jos vaihdoit Vb:seen ;). Todellakin Qb:llä kannattaa aloittaa tai sitten Vb:llä. Riippu hieman mitä aikoo tehdä. Vb:llä voi ohjelmoida DirectX:n kanssa, mutta se kirjasto kannattaa jättää omiin C++ ohjelmointiaikoihin. Nämä jcd3nton:n ja Bill Keltasen kommentit olivat kyllä taaskin todella tyhmiä.
Näin on miten remontti-reiska sanoi. Kaikki riippuu ihan siitä, mitä aioit tehdä. Jos kerran olet aloittelija, on syytä vääntää ensin tekstiseikkailuja, niin opit peruskäskyjä. Ja tähän tarkoitukseen QB on minusta VB:tä parempi.
oon jo ehtiny muutaman teksti seikkailun väsätä, mut niis ei ollu mitää erikoisuuksii. tänää oon ottamassa juotavaa reilulla kädellä mites te kaikki muut ootte tänää tekemässä.
No jaa'a... "tänään" ei kovin kauaa enää jatku, mutta juuri äskettäin palasin hautajaisista. (vähän offtopiciksi menee) Mitä nyt sitten aiot ohjelmoida seuraavaksi?
yritän tällä vbasicilla jotai ohjeilmoida jos jotai sais aikaa, nimittäi sain tän ohjelman just yhelt kaverilt. kuka oli kysees jonka hautajaisissa olit. ja jos sul on jotai ehdotuksii nii otan kaiken mielelläni vastaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.