Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tietokone ei käynnisty

Sivun loppuun

rndprogy [29.04.2004 16:18:57]

#

Mikä on kun koneeni jää käynnistys vaiheessa kohtaan jossa a aseman valo vilkahtaa. Olisiko kovalevy mennyt pas2 vai mitä sieltä on hajonnut

Tietoa koneesta:
AMD Duron 800 mhz
muisti 256 ddr
kova levy 20 gt osioitu ½.

Meitsi [29.04.2004 16:26:12]

#

Diski asemassa? Vai onko asema rikki?

rndprogy [29.04.2004 16:32:19]

#

Tämä ei liity mitenkään a asemaan tämä vika (en ainakaan usko) Se tarkistaa ensin normaalisti kokoon panon ja kun se on juuri käynnistämässä Windows XP:tä se jää juumiin ilman selitettävää syytä.
siis windows ei jää jumiin siinä on jumiin jäämis vaiheessa vielä dos pohja päällä.

Meitsi [29.04.2004 16:40:07]

#

Kokeile toimiiko vikasietotila. Tuleeko virheilmotuksia/piippauksia?

Gaxx [29.04.2004 20:39:49]

#

No siis jos kone ei käynnisty(eli piippausta ei kuulu), itse kokeilisin ekana biosin resetointia. Ittelläni on muutamat kerrat auttanu tollasessa tilanteessa.

High Templar [29.04.2004 20:45:11]

#

mulla on ollut jo pitkään ehkä saman tapainen ongelma..? (emolevy 6,5v vanha) kone käynnistyy ruutun ei tuu mitää eikä piippausta kuulu.. Kyl se sit alkaa toimii ku vähä aikaa on rassannu konetta (reset, eimtään. uudelleen reset, ei mitään jne. Lopulta kone käynnistyy ku pitää vähä väliä)

Gaxx [29.04.2004 20:50:12]

#

High Templar kirjoitti:

mulla on ollut jo pitkään ehkä saman tapainen ongelma..? (emolevy 6,5v vanha) kone käynnistyy ruutun ei tuu mitää eikä piippausta kuulu.. Kyl se sit alkaa toimii ku vähä aikaa on rassannu konetta (reset, eimtään. uudelleen reset, ei mitään jne. Lopulta kone käynnistyy ku pitää vähä väliä)

Tuttua huttua :) Mulla tohon autto virtalähteen vaihto.

rndprogy [01.05.2004 15:21:30]

#

Vaihdoin kiintolevyn ja heti käynnistyi.

hunajavohveli [02.05.2004 13:15:56]

#

High Templar kirjoitti:

mulla on ollut jo pitkään ehkä saman tapainen ongelma..? (emolevy 6,5v vanha) kone käynnistyy ruutun ei tuu mitää eikä piippausta kuulu.. Kyl se sit alkaa toimii ku vähä aikaa on rassannu konetta (reset, eimtään. uudelleen reset, ei mitään jne. Lopulta kone käynnistyy ku pitää vähä väliä)

No huh, luulin olevani aivan yksin tuon ongelman kanssa. Kun painan koneen päälle, se jökkää heti ja saisi painaa resettiä maailman loppuun asti ennenkö käynnistyy, mutta minulla auttaa myös se, että antaa vain olla kymmenen minuuttia ja sitten painaa resettiä kerran, niin heti menee.
Oma teoriani on se, että jokin koneen osa on vioittunut, ja silti kestää hetki lämmetä käynnistyksen jälkeen, ennen kuin toimii kunnolla. En vain tiedä, mikä tuo osa voisi olla. Onko kellään mitään aavistusta? Veikkaisin itekin emoa, tai muistikampoja, kun nuokin tuppasivat jökittämään jatkuvasti joskus kauan sitten, kun oli vielä Win ME. Kiintolevy tuskin on mulla ongelmana.

Turatzuro [02.05.2004 13:20:25]

#

Itselläni oli joskus samanlaisia ongelmia, ja vika oli tyhjentyneessä Bios-piirin paristossa.
Jos tuo ei toimi, voi yrittää ottaa esim cd-aseman, verkkokortin yms. ylimääräiset kamat pois, ja lisätä niitä yksitellen takaisin -> kun kone alkaa taas oikutella, niin teho lopussa powerista tai osa sökö.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta