Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Sisäänkirjautumisongelmat

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [27.04.2004 18:40:59]

#

Eilisestä lähtien osalla Ohjelmointiputkan käyttäjistä on ollut ongelmia sisäänkirjautumisessa. Vaikka tunnus ja salasana ovat varmasti oikein, ei viestien lähettäminen silti onnistu sitten millään.

Ongelman korjaaminen on vaikeaa, koska sen syy on minulle epäselvä ja itselläni kirjautuminen toimii moitteetta. Siksi en voi vielä antaa mitään kunnollista ratkaisua. Kannattaa kuitenkin kokeilla ainakin evästeiden poistamista käsin selaimen asetuksista ennen kirjautumisyritystä, mikä sekään ei kuulemma tosin ole auttanut ainakaan aina.

Toistaiseksi viestejä voi lähettää ilman kirjautumista kirjoittamalla tunnuksen ja salasanan viestilaatikon yläpuolella oleviin tekstikenttiin. Toivottavasti tämä ikävä ongelma ratkeaa pian!

sooda [27.04.2004 18:59:44]

#

mäkin olen pystynyt sendimään viestejä kyllä, mutta noita "yleisiä" virheitä on kuin saappaassa vettä :D

make3003 [27.04.2004 20:36:52]

#

minulla oli muutama viikkositten että en pystynyt kirjautumaan putkaan mutta yhdessä vaiheessa se rupesi taas toimimaan. =)

setä [27.04.2004 21:40:30]

#

Empä ole minäkään kirjautumisessa huomannut ongelmia. Noita samoja kuin makeuulla ja joskus heittäytyy uskomattoman hitaaksi. Enimmäkseen on toiminut hyvin.

peki [27.04.2004 21:51:40]

#

ei ole ongelmia täälläkään huomattu

Blaze [27.04.2004 22:05:00]

#

Ohhoh, tämähän jopa suostui kirjautumaan. Saas nähä, pysyykö tuo.
Mut joo, joku bugittaa, ja pahasti.

pistemies [27.04.2004 22:05:54]

#

Minulla oli puolitoista vuorokautta, että ei päässyt sisälle. Kun muutaman kerran päivitin, Keskustelu-alueen alareunassa ilmoitti minut kirjautuneeksi, mutta "kirjautumiskulmauksessa" ei enkä myöskään voinut kirjoittaa mitään viestejä. Rekisteröidyin myös nimellä "pekkam" (kiitos Antille!) mutta silläkään tunnuksella en voinut kirjautua sisään.
No nyt toimii, toivottavasti ongelma korjautuu.

Veltto [27.04.2004 22:13:14]

#

Nyt minunkin sisäänkirjautumisongelmani ovat poissa.

Antti Laaksonen [27.04.2004 22:14:39]

#

Ongelmien syy alkaa pikku hiljaa selvitä, ja kaikkien tunnuksien pitäisi nyt toimia kunnolla. Kirjoittelen huomenna lisää siitä, mistä ihmeestä tässä nyt oikein oli kysymys, jos uusia ongelmia ei tule (evästeet täytyy kuitenkin ehkä tyhjentää ennen kirjautumista!).

Gwaur [27.04.2004 23:23:52]

#

Olin poistanut keksit mutta silti tämä kirjautu takaisin automaattisesti :)

Antti Laaksonen [28.04.2004 18:12:07]

#

Vika siis esiintyi tunnuksilla, joiden id-numero on n. 235 tai pienempi, eli tunnuksilla, jotka on rekisteröity vanhan keskustelualueen aikaan ennen syyskuuta 2002. Tunnusten tietokantaan siirron yhteydessä salasanojen perään oli vahingossa jäänyt rivinvaihtoa tarkoittavat merkit. Kaikki toimi kuitenkin ihan hyvin toissapäivään asti. Syyksi yllättävään muutokseen en keksi muuta kuin palvelimella samaan aikaan tapahtunut MySQL:n päivitys.

Loppu hyvin, kaikki hyvin!

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta