Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: PHP ja kuvien liittäminen

PaavoR [26.04.2004 17:20:20]

#

Minulla on tekeillä pienimuotoinen tietokantaohjelma. Haluaisin, että käyttäjät voivat lisätä siihen kuvia muiden tietojen ohessa. Osaako kukaan neuvoa, miten voin pyytää netin välityksellä käyttäjiltä kuvia, ja liittää ne tietokantaan netissä katseltaviksi? Myös tiedoston kokoa pitäisi pystyä rajoittamaan. Olen ajatellut rajata kuvan koon 250 kiloon.

ajv [26.04.2004 19:00:40]

#

/* poistettu */

T.M. [26.04.2004 19:11:25]

#

Kuvatietokanta kannattaa hoitaa hakemistoilla

PaavoR [26.04.2004 19:16:54]

#

En tiedä, käytänkö oikeaa termiä puhuessani tietokannasta. Minulla on tekeillä kalastuspäiväkirja, jossa käyttäjät voivat netissä lisätä ja hakea tietoja. Teen päiväkirjaa PHP:tä käyttäen. Tarkoitus olisi, että muiden syötettävien tietojen ohessa käyttäjät voisivat myös tallentaa kuvan saaliista. Onnistuukohan kuvien lisäminen ja katselu PHP:llä?

Antti Laaksonen [26.04.2004 20:13:25]

#

Käyttäjät voivat lähettää kuvia sivuille lomakkeella, jossa on mukana tiedostokenttä. Lisätietoa löytyy esim. haulla:
https://www.ohjelmointiputka.net/haku.php?sana­=upload form

Tietokantaan ei kuvia itsessään kannata tallentaa, vaan ainoastaan niiden nimet palvelimen hakemistossa.

PaavoR [29.04.2004 20:32:12]

#

Kiitos avusta. Tuolta linkistä löytyvästä ohjelmasta "Multi upload" löytyi tarvittava tieto, jolla kuvien tallennus onnistui. Oikeastaan minulta loppuivat oikeudet, mutta käyttämieni sivujen ylläpitäjä sai muokattua tuosta ohjelmasta käyttööni kuvien tallennusohjelman.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta