Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Korkeakouluopinnot?

Jaymaano [22.04.2004 17:34:34]

#

Asiaan heräsi kiinnostus, kun huomasin tuon amk:n tietotekniikan opetuksen olevan (ainakin kaakkois-suomessa) hiukan vesiperällä.

Ketkäs teistä putkalaisista on joskus opiskellut jonkinlaisessa korkeakoulussa (alempi,ylempi,yliopisto what evö) tietotekniikkaa?

Kukaan teistä opiskellut jyväskylässä tietojenkäsittelyä? Kertokaa muutamalla sanalla nykyisen oppilaitoksenne tietotekniikan opetuksesta.. Kiitos

rndprogy [22.04.2004 18:28:29]

#

Joo ammattikoulussa oli olevinaan jotain tietotekniikan opetusta (huoaah!) Ensin väännettiin jotain wöördillä ja exelillä ja sitten vähän myöhemmin qbasiclla. Tekisi kyllä mieli mennä johonkin tietojenkäsittelykoulutukseen.

ajv [22.04.2004 19:10:50]

#

Itse opiskelen amk:ssa (EVTEK) automaatiotekniikkaa. Opetusksen taso on ollut omasta mielestäni osittain täysin ala-arvoista. Tämä lienee yleinen ongelma amk:ssa. "Opettajat" kun eivät ole opettajia, vaan alansa "ammattilaisia", joilla ei ole mitään hajua mistään opetusmenetelmistä. Kyllähän niitä poikkeuksiakin löytyy, mutta tuo on pääsääntö. Odotan innolla ensivuotta, kun erikoistumisopinnot alkaa. Suuntautumisvalintani perustui täysin suuntautumisvaihtoehtojen opettajiin, eikä siihen, mikä on mielenkiintoista/hyödyllistä. Joten ainakin itsellä toivottavasti opetuksen taso paranee loppua kohden.

Edit: Nykyään sitä kaipaa niitä "tyhmiä" opettajia, joita oli yläasteella ja lukiossa. Vaikka he eivät tyyppeinä olleet ehkä parhaita, niin he sentään olivat opettajia.

Niin ja mitäs tähän sanoo "setä"? Muistelisin, että olet automaatiotekniikan lehtori jossakin amk:ssa.

setä [24.04.2004 21:07:55]

#

Jaah, olen hieman jäävi ottamaan kantaa näihin juttuihin. Itse olen opettanut Qbasicia ja muistaakseni joskus 96 alkaen Visual Basicia. Myös kauan sitten tekstinkäsittelyä ja taulukkolaskentaa. Pääaineeni on Piiriteoria (Sähkötekniikka) jossa olen käyttänyt www-materiaalissa VB:n ActiveX-kontrolleja erilaisten animaatioiden ja vuorovaikutteisten harjoitusten toteutukseen. Onneksi pääsen näistä eroon parin vuoden sisällä.
Hämeen ammattikorkeakoulun Valkeakosken yksikössä oppilaspalaute on yleensä ollut aika positiivista mutta kyllä ero on huikea 30 vuoden takaiseen. Silloin oppilaat todella opiskelivat. Nyt ehkä pari kolme luokkaa kohden. Suurin osa ei lainkaan ymmärrä, että oppiminen vaatii aikaa ja todella intensiivistä työtä ja ennen kaikkea halua oppia.

emilia [26.04.2004 11:38:00]

#

Yo:ssa opiskelen tietotekniikkaa. Ihan pätevää on, mutta ohjelmoinnin opetus kovin puutteellista. Perusteet opetetaan javalla ja kans jotain assemblya pikkuriikkisen. Sitten oletetaan, että kaikki osaa koodata C:llä koska on opetettu, miten koodataan javalla.
Enemmän on tekniikkapainotteista tuo opiskelu...ja matematiikkaa tarttee joka käänteessä.
Loppujen lopuksi on ihan itestä kiini oppiiko vai eikö. Harva luennoitsija on hyvä/innostava...on vähän menny siihen, että ne vaan istuu salin etuosassa läppärin eessä selittämässä. Ja proffat ei todellakaan ole mitään opetusalan ammattilaisia.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta