Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pelien/ohjelmien cräkkerointi?

Sivun loppuun

SQ [21.04.2004 23:22:42]

#

Cräkkerit, nämä pahat pojat. Murtautuvat toisten koneisiin ja hÄxääVät ittellensä elinkautisen lisenssin johonki peliin. Oletko sinä koskaan yrittäny olla jonkimoinen cräkkeri, haxata demosta kokoversiota, löytää ohjelman asm koodista sopivaa seedee keytä. Itse olen ainakin jotakin katsonut, en ole sillein opiskellut, mutta hieman seuraillut. Vieläkö osais asmin pääsis pitkälle. Kertokaa omat mielipiteenne cräkkeroinnista ja cräkkeroimisesta?

T.M. [21.04.2004 23:37:00]

#

Jos joku seppo h4x44 johonkin peliin jotain ominaisuuksia mitä siinä ei pitäisi olla, niin sitten tekisi mieli käyttää sen pelin väkivaltaa sitä h4x44j44 kohtaan.

Ei voi muuta kyllä sanoa, että tuollaiset pilaavat kaiken ilon lähes kaikista nettipeleistä, ja sitten kun ei voi olla koskaan varma huijaako joku vai ei: pahimmissa tapauksissa se "huijari" ei oikeasti huijaakaan, ja sitten jonain kauniina päivänä hän saa bännit, koska hän osaa pelaa liian hyvin.

jcd3nton [22.04.2004 06:46:15]

#

Joo, nettipeleissä kuten CS ja ET aletaan aina haukkua h4x0riks kun osaa pelata...

En ole kokeillut cräkätä...

Heikki [22.04.2004 07:39:26]

#

No "cräkkäilyni" on ollut sitä, että katson pelin asetustiedoston ja rekisterimerkinnät. Monissa peleissä on rekisterissä joku CD -kohta jonka muuttaminen esimerkiksi C:ksi saa pelin toimimaan ilman CD:tä.

thefox [22.04.2004 12:38:10]

#

Tässä määritelmässä on kyllä menty taas metsikköön ja pahasti. ToistenKoneisiinMurtautujaCrackkerit ja SoftanLisenssinCrackkerit ovat usein kyllä täysin eri henkilöitä, tietty on mahdollista että jotkut harrastavat molempia.

ezuli [22.04.2004 15:42:35]

#

Älkää taas väitelkö termeistä, kun kaikki kuitenkin tajuaa mistä nyt on kyse.

Olen noita demokiertoja yrittänyt ja joskus onnistunutkin.
NHL 2002 englanninkieliseen versioon keksin miten saa suomenkieliset tekstit helposti.

TETRIS [22.04.2004 16:03:23]

#

Kyllähän vähän rekisterejä on tullut "viilattua"....

sooda [22.04.2004 16:17:16]

#

rekkaria olen höylännyt rankasti mutten yhtään peliä ole kräkännyt kun en mitään maksullisia pelejä pelaa kun yleensä ne sattuvat oleen sellaisia mitä mutsini ei anna pelata, kas siinä tosi hyvä syy koodata.

Meitsi [22.04.2004 17:11:35]

#

pelien kräkkääminen = EI harmin aiheuttamista toisille (paitsi jos pelitalot menettävät rahaa kun porukat lataa pelinsä KaZaAsta)
nettisivujen/palveluiden kräkkääminen = harmin aiheuttamista

KimmoKM [22.04.2004 17:53:52]

#

Olen keksinyt, miten Heroes of Might and Magic III:n linux-version demossa voi pelata itse tehtyjä karttoja. Kun on kopioinut itse tehdyn kartan, valmiin kartan päälle, New Game-painikkeesta päävalikoosa tule suunnilleen tällainen ilmoitus (käännetty suomeksi): "Demon datatiedostot ovat muuttuneet. Kokeile asentaa demo uudelleen." Keksin, että tältä voi välttyä lataamalla pelin, ja pelivalikosta valita, "Restart level", tai jotain vastaavaa. Sitten toimii.

Bill Keltanen [22.04.2004 18:37:18]

#

aina sitä ladataan cd-keytä sun muuta nocd-crackeja.. Ja kyllähän niitä nyt itekki "kräkätään" :D

nlampola [22.04.2004 19:31:48]

#

Joskus keksin, miten Black & Whiten cd-key kysymyksen saa kierrettyä asennusvaiheessa. Ensiksi pitää kopioida koko cd:n sisältö kovalevylle, ja eräässä kansiossa siellä on erillisenä ohjelmana se cd-key:n kyselijä. Ei riittänyt pelkästään, että tiedoston nimesi uudelleen, vaan piti vaihtaa erään toisen exen nimi sen tilalle (tässä tapauksessa sen, joka kirjotti pelin tiedot rekisteriin).. Tyylikkäästi meni kyllä vaan ohi asennusvaiheessa siitä. :) Sama juttu toimii parissa muussakin pelissä...

T.M. [22.04.2004 23:09:00]

#

Hmm.. Tästä tulikin mieleen, että sain joskus PSP6 (PaintShopPro) version toimimaan ikuisesti, vaikka aika oli jo mennyt kuukausia sitten ohi :P
Koko juttu oli kylläkin vahinko, en siis yrittämällä sitä sanut toimimaan.
Siinä oli sellainen nolo bugi, että kun siirsi jonkin kuvatiedoston PSP-exen päälle, ja siitä sitten avasi samalla sen ohjelman, niin pystyi sen ilmoituksen ohittamaan siitä alusta (joku expired ilmoitus, joka sitten sammuttaa sen ohjelman)

thefox [22.04.2004 23:30:56]

#

ezuli kirjoitti:

Älkää taas väitelkö termeistä, kun kaikki kuitenkin tajuaa mistä nyt on kyse.

Niin mutta lienee kuitenkin olennaista että jokainen ymmärtää eron näiden kahden kräkkerityypin välillä, mitä esimerkiksi kysymyksen lähettäjä ei tuntunut ymmärtävän.

edit: lainaus kusi

Antti Laaksonen [23.04.2004 22:53:39]

#

Itse olen lähinnä tutustunut Stuntsin rata-, ennätys- ja autotiedostojen tallennusmuotoon ja tehnyt pari niihin liittyvää apuohjelmaa. Ja yleensähän pelien suomentaminen onnistuu yksinkertaisesti heksaeditorilla, paitsi että suomennokset eivät saa olla alkuperäisiä tekstejä pidempiä.

Blaze [23.04.2004 23:15:51]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

paitsi että suomennokset eivät saa olla alkuperäisiä tekstejä pidempiä.

Joka varsinkin suomen kielen ollessa kyseessä on todellinen ongelma.

Gwaur [24.04.2004 01:05:16]

#

Täytyy tunnustaa: mIRCin ja PSP8:n kokoversion olen itselleni kräkännyt, mutta sitten sain Linuxin (Gentoo) joten laittomuudet loppu siihen :)

Grey [24.04.2004 02:01:08]

#

Muutin äsken erään 20 kertaa käynnistyvän ohjelmademon käynnistymään vielä 1020 kertaa muutamalla rekisterissä olevan arvon -1000..

-Grey-

msdos464 [25.04.2004 20:13:49]

#

Toimiiko se et biosin kelloa siirtää eteenpäin ja sit
instaa expiroituvan softan ja sit siirtää kellon takas?

Ainakin joku ohjelma tais seota siitä et se oli käytännössä
kokoversio, mutta ei taida enää nykyään onnistua...

Joistakin ohjelmista on muodostunut kivoja "ristisanatehtäviä"... =)

peki [25.04.2004 21:11:32]

#

Gwaur kirjoitti:

Täytyy tunnustaa: mIRCin ja PSP8:n kokoversion olen itselleni kräkännyt, mutta sitten sain Linuxin (Gentoo) joten laittomuudet loppu siihen :)

Miten muuten voi esimerkiksi psp8:n kokoversion cräcätä demosta?

En sitä tietenkään koskaan yrittäisi, laitontahan se on. :D
Mutta teoriassa kuitenkin olisi kiva tietää...

Blaze [25.04.2004 22:13:00]

#

peki kirjoitti:

Miten muuten voi esimerkiksi psp8:n kokoversion cräcätä demosta?

Tutkaillaan ohjelman asmikoodia ja etsitään kohta, jossa ohjelma tarkistaa, onko käyttäjällä päiviä jäljellä. Sitten muutetaan koodia niin, että ohjelma hyppää tarkistuksen yli, tai että tarkistus palauttaakin aina vastauksen "on päiviä jäljellä".

Tai sitten haetaan Astalavistasta pikku ohjelmanpätkä, joka hoitaa tämän automaagisesti :)

makeuu [26.04.2004 08:41:42]

#

EI kiinnosta yhtään, enkä ole ajatellut kokeillakkaan.. eli minua ei kiinnosta mikään tähän liittyvä....

pukki [26.04.2004 11:09:25]

#

Laitetaan nyt tähän ketjuun sitten..

Yritän parhaillani saada selville Deluxe Ski Jump 2.0:n ennätystiedoston loppuosassa olevien kahdeksan tavun merkitystä (joku checksum, ei?). Muuten tiedoston formaatti on selvä, mutta näiden kahdeksan tavun suhteen olen ymmälläni. Mitään ehdotuksia siitä, miten ne lasketaan?
Jos nämä kahdeksan tavua ovat päin honkia, ei peli valita mitään, mutta ennätykset joka mäessä 0.00m. Eli perkele.

Pitäisi saada siksi selville, että kaveripiirissä jatkuvan kovan kilpailun takia aloin koodaamaan ohjelmaa, joka lukee kaksi tai useampia ennätystiedostoja, ja kerää näistä parhaat tulokset uuteen listaan.

Feel Free [26.04.2004 16:13:08]

#

netistä saa jo ohjelmiikin jolla saa sharewarest täys version ;) ja niitähän täs on tullut jo käytettyy pari kolme

HeadCheese [26.04.2004 16:41:05]

#

Oma "haxorointini" on sitä, että kaverit katsoo ihmeissään kun väännän jotain .BAT tiedostoa.

Antti Laaksonen [26.04.2004 20:08:15]

#

lainaus:

Yritän parhaillani saada selville Deluxe Ski Jump 2.0:n ennätystiedoston loppuosassa olevien kahdeksan tavun merkitystä (joku checksum, ei?). Muuten tiedoston formaatti on selvä, mutta näiden kahdeksan tavun suhteen olen ymmälläni. Mitään ehdotuksia siitä, miten ne lasketaan?

Vaikea sanoa suoralta kädeltä, mutta tutki erilaisia tuloksia sisältäviä ennätystiedostoja ja yritä löytää lopputavuissa jotain järjestelmällisyyttä. Mitään yleistä tapaa tarkistusosan laskemiseen tuskin kuitenkaan on.

Meitsi [26.04.2004 20:12:17]

#

HeadCheese kirjoitti:

Oma "haxorointini" on sitä, että kaverit katsoo ihmeissään kun väännän jotain .BAT tiedostoa.

Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:

javascript:alert("Lol!");

ja painan enter.

ezuli [26.04.2004 20:48:41]

#

Meitsi kirjoitti:

Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:

javascript:alert("Lol!");

ja painan enter.

Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.

Meitsi [26.04.2004 20:59:17]

#

ezuli kirjoitti:

Meitsi kirjoitti:

Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:

javascript:alert("Lol!");

ja painan enter.

Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.

No:

javascript:while(1==1){alert("Lol!");}

Latska [26.04.2004 21:10:23]

#

Meitsi kirjoitti:

Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:

javascript:alert("Lol!");

ja painan enter.

No NYT se selvisi miten yksi sivu on tehty. Jos ette tiedä tätä, katsokaa:

http://www.h1h1.cjb.net/

tejeez [26.04.2004 21:23:07]

#

Latska90 kirjoitti:

No NYT se selvisi miten yksi sivu on tehty. Jos ette tiedä tätä, katsokaa:

http://www.h1h1.cjb.net/

Aika hauska sivu muutes. :)
On tuossa kyllä ollu sivun tekijälläki aika paljo tekemistä kirjoitella nuo varmaankin ;D

NiLon [27.04.2004 01:15:27]

#

Itse olen leikkinyt pienempänä hexa editorilla ja muutellut pelien tallennuksia :)
Nykyisin olen turvautunut valmiisiin jos niitä nyt on mahdollisesti tarvinnut. Tosin ainahan tuota rekisteriä on tullu editoitua, joka ei varmaan ole edes laitonta.

msdos464 [27.04.2004 09:36:33]

#

Peleissä yleensä on joskus kiva tehä joku "rahakoodi" saveen,
C&C Regenerationissa saa suoraan initiedostosta vaihettua,
se kyl on varmaan tehty ihan tarkotuksella, mut sit yleensä
joissain pikkupeleissä se onnistuu helposti =)

En kyl oo vähään aikaan jaksanu tehä paljon mitään tommosta.
Vois ruveta kattelee tutoriaaleja nocd crackeista. Ei tarvis
aina vaihella cd:itä.

;)

HeadCheese [27.04.2004 16:33:51]

#

Meitsi kirjoitti:

ezuli kirjoitti:

Meitsi kirjoitti:

Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:

javascript:alert("Lol!");

ja painan enter.

Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.

No:

javascript:while(1==1){alert("Lol!");}

Helpompaa olisi oikeastaan kirjoittaa javascript:while(1){alert("nakki");}

HeadCheese [27.04.2004 16:34:59]

#

:(. Mitenkähän tuohon saa nuo raamit?

Meitsi [27.04.2004 17:01:41]

#

HeadCheese kirjoitti:

:(. Mitenkähän tuohon saa nuo raamit?

Lue faq


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta