Cräkkerit, nämä pahat pojat. Murtautuvat toisten koneisiin ja hÄxääVät ittellensä elinkautisen lisenssin johonki peliin. Oletko sinä koskaan yrittäny olla jonkimoinen cräkkeri, haxata demosta kokoversiota, löytää ohjelman asm koodista sopivaa seedee keytä. Itse olen ainakin jotakin katsonut, en ole sillein opiskellut, mutta hieman seuraillut. Vieläkö osais asmin pääsis pitkälle. Kertokaa omat mielipiteenne cräkkeroinnista ja cräkkeroimisesta?
Jos joku seppo h4x44 johonkin peliin jotain ominaisuuksia mitä siinä ei pitäisi olla, niin sitten tekisi mieli käyttää sen pelin väkivaltaa sitä h4x44j44 kohtaan.
Ei voi muuta kyllä sanoa, että tuollaiset pilaavat kaiken ilon lähes kaikista nettipeleistä, ja sitten kun ei voi olla koskaan varma huijaako joku vai ei: pahimmissa tapauksissa se "huijari" ei oikeasti huijaakaan, ja sitten jonain kauniina päivänä hän saa bännit, koska hän osaa pelaa liian hyvin.
Joo, nettipeleissä kuten CS ja ET aletaan aina haukkua h4x0riks kun osaa pelata...
En ole kokeillut cräkätä...
No "cräkkäilyni" on ollut sitä, että katson pelin asetustiedoston ja rekisterimerkinnät. Monissa peleissä on rekisterissä joku CD -kohta jonka muuttaminen esimerkiksi C:ksi saa pelin toimimaan ilman CD:tä.
Tässä määritelmässä on kyllä menty taas metsikköön ja pahasti. ToistenKoneisiinMurtautujaCrackkerit ja SoftanLisenssinCrackkerit ovat usein kyllä täysin eri henkilöitä, tietty on mahdollista että jotkut harrastavat molempia.
Älkää taas väitelkö termeistä, kun kaikki kuitenkin tajuaa mistä nyt on kyse.
Olen noita demokiertoja yrittänyt ja joskus onnistunutkin.
NHL 2002 englanninkieliseen versioon keksin miten saa suomenkieliset tekstit helposti.
Kyllähän vähän rekisterejä on tullut "viilattua"....
rekkaria olen höylännyt rankasti mutten yhtään peliä ole kräkännyt kun en mitään maksullisia pelejä pelaa kun yleensä ne sattuvat oleen sellaisia mitä mutsini ei anna pelata, kas siinä tosi hyvä syy koodata.
pelien kräkkääminen = EI harmin aiheuttamista toisille (paitsi jos pelitalot menettävät rahaa kun porukat lataa pelinsä KaZaAsta)
nettisivujen/palveluiden kräkkääminen = harmin aiheuttamista
Olen keksinyt, miten Heroes of Might and Magic III:n linux-version demossa voi pelata itse tehtyjä karttoja. Kun on kopioinut itse tehdyn kartan, valmiin kartan päälle, New Game-painikkeesta päävalikoosa tule suunnilleen tällainen ilmoitus (käännetty suomeksi): "Demon datatiedostot ovat muuttuneet. Kokeile asentaa demo uudelleen." Keksin, että tältä voi välttyä lataamalla pelin, ja pelivalikosta valita, "Restart level", tai jotain vastaavaa. Sitten toimii.
aina sitä ladataan cd-keytä sun muuta nocd-crackeja.. Ja kyllähän niitä nyt itekki "kräkätään" :D
Joskus keksin, miten Black & Whiten cd-key kysymyksen saa kierrettyä asennusvaiheessa. Ensiksi pitää kopioida koko cd:n sisältö kovalevylle, ja eräässä kansiossa siellä on erillisenä ohjelmana se cd-key:n kyselijä. Ei riittänyt pelkästään, että tiedoston nimesi uudelleen, vaan piti vaihtaa erään toisen exen nimi sen tilalle (tässä tapauksessa sen, joka kirjotti pelin tiedot rekisteriin).. Tyylikkäästi meni kyllä vaan ohi asennusvaiheessa siitä. :) Sama juttu toimii parissa muussakin pelissä...
Hmm.. Tästä tulikin mieleen, että sain joskus PSP6 (PaintShopPro) version toimimaan ikuisesti, vaikka aika oli jo mennyt kuukausia sitten ohi :P
Koko juttu oli kylläkin vahinko, en siis yrittämällä sitä sanut toimimaan.
Siinä oli sellainen nolo bugi, että kun siirsi jonkin kuvatiedoston PSP-exen päälle, ja siitä sitten avasi samalla sen ohjelman, niin pystyi sen ilmoituksen ohittamaan siitä alusta (joku expired ilmoitus, joka sitten sammuttaa sen ohjelman)
ezuli kirjoitti:
Älkää taas väitelkö termeistä, kun kaikki kuitenkin tajuaa mistä nyt on kyse.
Niin mutta lienee kuitenkin olennaista että jokainen ymmärtää eron näiden kahden kräkkerityypin välillä, mitä esimerkiksi kysymyksen lähettäjä ei tuntunut ymmärtävän.
edit: lainaus kusi
Itse olen lähinnä tutustunut Stuntsin rata-, ennätys- ja autotiedostojen tallennusmuotoon ja tehnyt pari niihin liittyvää apuohjelmaa. Ja yleensähän pelien suomentaminen onnistuu yksinkertaisesti heksaeditorilla, paitsi että suomennokset eivät saa olla alkuperäisiä tekstejä pidempiä.
Antti Laaksonen kirjoitti:
paitsi että suomennokset eivät saa olla alkuperäisiä tekstejä pidempiä.
Joka varsinkin suomen kielen ollessa kyseessä on todellinen ongelma.
Täytyy tunnustaa: mIRCin ja PSP8:n kokoversion olen itselleni kräkännyt, mutta sitten sain Linuxin (Gentoo) joten laittomuudet loppu siihen :)
Muutin äsken erään 20 kertaa käynnistyvän ohjelmademon käynnistymään vielä 1020 kertaa muutamalla rekisterissä olevan arvon -1000..
-Grey-
Toimiiko se et biosin kelloa siirtää eteenpäin ja sit
instaa expiroituvan softan ja sit siirtää kellon takas?
Ainakin joku ohjelma tais seota siitä et se oli käytännössä
kokoversio, mutta ei taida enää nykyään onnistua...
Joistakin ohjelmista on muodostunut kivoja "ristisanatehtäviä"... =)
Gwaur kirjoitti:
Täytyy tunnustaa: mIRCin ja PSP8:n kokoversion olen itselleni kräkännyt, mutta sitten sain Linuxin (Gentoo) joten laittomuudet loppu siihen :)
Miten muuten voi esimerkiksi psp8:n kokoversion cräcätä demosta?
En sitä tietenkään koskaan yrittäisi, laitontahan se on. :D
Mutta teoriassa kuitenkin olisi kiva tietää...
peki kirjoitti:
Miten muuten voi esimerkiksi psp8:n kokoversion cräcätä demosta?
Tutkaillaan ohjelman asmikoodia ja etsitään kohta, jossa ohjelma tarkistaa, onko käyttäjällä päiviä jäljellä. Sitten muutetaan koodia niin, että ohjelma hyppää tarkistuksen yli, tai että tarkistus palauttaakin aina vastauksen "on päiviä jäljellä".
Tai sitten haetaan Astalavistasta pikku ohjelmanpätkä, joka hoitaa tämän automaagisesti :)
EI kiinnosta yhtään, enkä ole ajatellut kokeillakkaan.. eli minua ei kiinnosta mikään tähän liittyvä....
Laitetaan nyt tähän ketjuun sitten..
Yritän parhaillani saada selville Deluxe Ski Jump 2.0:n ennätystiedoston loppuosassa olevien kahdeksan tavun merkitystä (joku checksum, ei?). Muuten tiedoston formaatti on selvä, mutta näiden kahdeksan tavun suhteen olen ymmälläni. Mitään ehdotuksia siitä, miten ne lasketaan?
Jos nämä kahdeksan tavua ovat päin honkia, ei peli valita mitään, mutta ennätykset joka mäessä 0.00m. Eli perkele.
Pitäisi saada siksi selville, että kaveripiirissä jatkuvan kovan kilpailun takia aloin koodaamaan ohjelmaa, joka lukee kaksi tai useampia ennätystiedostoja, ja kerää näistä parhaat tulokset uuteen listaan.
netistä saa jo ohjelmiikin jolla saa sharewarest täys version ;) ja niitähän täs on tullut jo käytettyy pari kolme
Oma "haxorointini" on sitä, että kaverit katsoo ihmeissään kun väännän jotain .BAT tiedostoa.
lainaus:
Yritän parhaillani saada selville Deluxe Ski Jump 2.0:n ennätystiedoston loppuosassa olevien kahdeksan tavun merkitystä (joku checksum, ei?). Muuten tiedoston formaatti on selvä, mutta näiden kahdeksan tavun suhteen olen ymmälläni. Mitään ehdotuksia siitä, miten ne lasketaan?
Vaikea sanoa suoralta kädeltä, mutta tutki erilaisia tuloksia sisältäviä ennätystiedostoja ja yritä löytää lopputavuissa jotain järjestelmällisyyttä. Mitään yleistä tapaa tarkistusosan laskemiseen tuskin kuitenkaan on.
HeadCheese kirjoitti:
Oma "haxorointini" on sitä, että kaverit katsoo ihmeissään kun väännän jotain .BAT tiedostoa.
Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:
javascript:alert("Lol!");
ja painan enter.
Meitsi kirjoitti:
Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:
javascript:alert("Lol!");ja painan enter.
Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.
ezuli kirjoitti:
Meitsi kirjoitti:
Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:
javascript:alert("Lol!");ja painan enter.
Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.
No:
javascript:while(1==1){alert("Lol!");}
Meitsi kirjoitti:
Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:
javascript:alert("Lol!");ja painan enter.
No NYT se selvisi miten yksi sivu on tehty. Jos ette tiedä tätä, katsokaa:
Latska90 kirjoitti:
No NYT se selvisi miten yksi sivu on tehty. Jos ette tiedä tätä, katsokaa:
Aika hauska sivu muutes. :)
On tuossa kyllä ollu sivun tekijälläki aika paljo tekemistä kirjoitella nuo varmaankin ;D
Itse olen leikkinyt pienempänä hexa editorilla ja muutellut pelien tallennuksia :)
Nykyisin olen turvautunut valmiisiin jos niitä nyt on mahdollisesti tarvinnut. Tosin ainahan tuota rekisteriä on tullu editoitua, joka ei varmaan ole edes laitonta.
Peleissä yleensä on joskus kiva tehä joku "rahakoodi" saveen,
C&C Regenerationissa saa suoraan initiedostosta vaihettua,
se kyl on varmaan tehty ihan tarkotuksella, mut sit yleensä
joissain pikkupeleissä se onnistuu helposti =)
En kyl oo vähään aikaan jaksanu tehä paljon mitään tommosta.
Vois ruveta kattelee tutoriaaleja nocd crackeista. Ei tarvis
aina vaihella cd:itä.
;)
Meitsi kirjoitti:
ezuli kirjoitti:
Meitsi kirjoitti:
Oho! Mun kaverit tsiigaa jos mä laitan IE:n osoteriville:
javascript:alert("Lol!");ja painan enter.
Laitappa tuo johonkin yleisen koneen aloitussivuksi.
No:
javascript:while(1==1){alert("Lol!");}
Helpompaa olisi oikeastaan kirjoittaa javascript:while(1){alert("nakki");}
:(. Mitenkähän tuohon saa nuo raamit?
HeadCheese kirjoitti:
:(. Mitenkähän tuohon saa nuo raamit?
Lue faq
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.