Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Sininen puuttuu (Dev_c++&OpenGL)

Sivun loppuun

rndprogy [21.04.2004 18:58:47]

#

Missäköhän voisi olla vika kun tekee tuollaisen polygonin

glColor3f(1.0f, 1.0f, 1.0f);glVertex3f(shipX+0.0f, shipY+1.0f, shipZ-0.1f);

Niin se ei näytä sinistä väriä RGB:ssä? Punaisen ja vihreän se kyllä näyttää.

firebug [21.04.2004 19:54:30]

#

Eikös glColor3f(1.0f, 1.0f, 1.0f) tuota valkeaa? Laita glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f) niin saat sinistä.

rndprogy [21.04.2004 20:00:05]

#

Se ei näytä sinistä väriä.

firebug [21.04.2004 21:24:45]

#

Käytätkö valoja? Muistaakseni silloin täytyy laittaa päälle glEnable(GL_COLOR_MATERIAL) jotta värit näkyvät.

Markus [21.04.2004 22:03:28]

#

Tarkista, sinisen colorMask on GL_TRUE:

glColorMask(GL_TRUE, GL_TRUE, GL_TRUE, GL_TRUE);

thefox [22.04.2004 12:16:00]

#

Tuo ei kyllä ole mikään polygoni vaan yksittäinen verteksi. Anna hieman enemmän koodia niin ehkä jotain on mahdollista sanoakin.

rndprogy [22.04.2004 16:24:04]

#

Valoista tuo saattaakin johtua. Epäilin sitä kyllä mutta empäs osannutkaan korjata. Kyllä se kohta varmaan toimii.

pieslice [22.04.2004 17:30:55]

#

eli jos haluaa yksittäisiä verteksejä niin

glBegin(GL_POINTS);
[vertex-, väri-, uv- ja normaalikoodi]
glEnd();

pieslice [22.04.2004 17:31:44]

#

ja muut glBegin() arvot on:

GL_TRIANGLES
GL_QUADS
GL_LINES
GL_POLYGON
GL_TRIANGLE_STRIP
GL_QUAD_STRIP

firebug [22.04.2004 20:19:27]

#

Noiden lisäksi on myös seuraavat:
GL_LINE_STRIP
GL_LINE_LOOP
GL_TRIANGLE_FAN


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta