mistä nimimerkkinne tulevat?
Omasta nimestä
(meinasin itse aloittaa tämä aiheen)
Omasta nimestä, sukunimen ja toisen nimen ensimmäisistä kirjaimista!
Minäpä haluan veikata petrinm
etunimesi: petri
sukunimi nieminen
toinen nimi: mikko
AwwRiiite... No se pitäis ensin lausua kunnolla sillee ku englantia lausutaa... Ourait... =) Ja toi taitaa olla jostai enkunkirjasta vähän muokattuna, kuulosti korvaan niin mukavalta :)
omasta nimestä. yllätys yllätys!
Make on lempinimeni ja Uu tulee sukunimen kahesta eka kirjaimesta.. ei se sen kummempaa ole :D
tuukka_91 kirjoitti:
sukunimi nieminen
Niemelä, kato vaikka profiilista.. :D
edit:typo
Sukunimestä väännetty.
Minulla on myös toinen lempinimi, KEKE = Käsittämättönmän etevä kompuutteri ekspertti
Tätä ette saa ikinä tietää! Muahahhahhaaa... :D
Arvailla kyllä voitte, ja epäilemättä arvauksista tulisi hyvin monimuotoisia, mutten usko että kukaan koskaan osuisi oikeaan. (älkää tähän keskusteluun sentään ruvetko arvailemaan)
No okei... paljastan asian vähän ennen kuin tuomionpäivä koittaa. :-)
Todetaan nyt, että Ämppi (tai ulkomaille sopivammin Amppi) pohjautuu sanasta ämpäri joka taas tuli ala-asteella väännetyksi sukunimestäni, sillä luokallani oli silloin toinenkin saman etunimen omaava henkilö.
Jaa... Mun nimimerkki on aika "kuvaava". :)
No remontti reiskanhan kaikki tietää ;).
Aivan tyhjästä. Halusin uuden nimimerkin ja tämä vain jäi päähän.
teemun = Teemu on nimeni ja N tulee sukunimen ekasta kirjaimesta.
Aika randomisti vedin tämän lippiksestäni q:) eli rnd tulee sanasta random. Mutta loppuosassa on itesellänikin ihmettelemistä.
rndprogy kirjoitti:
Aika randomisti vedin tämän lippiksestäni q:) eli rnd tulee sanasta random. Mutta loppuosassa on itesellänikin ihmettelemistä.
Etkös kerran sanonut, että nikkisi tulee sanoista "Random programmer guy"?
Se tulee nimestäni:
Kimmo Kalevi Merikivi
Kyseessä on lempinimi (eli Latska) kun en muutakaan keksinyt. Aluksi ajattelin "murskaajaa" mutta se ei kuvaa minua pätkääkään. 90 on ikäni. (Ei vaineskaan. Syntymäaika.)
Firman nimestä. Ensimmäiset ohjelmat oli niin purkkaa että aloin käyttää LeftOver Productionia, sitten myöhemmin ajattelin että firman nimessä tulee olla munaa isolla k:lla joten siirtyi sinne nimeksi.
Omasta nimestä ja syntymäajasta vaan.
mun profiilista näkee.
sooda kirjoitti:
Nick tulee tosta: koodata->coodata->soodata->sooda :P
en kyllä muista milloin ton keksin, ja tää on huono nicki mutten viitsi vaihtaa kun niin pitkään olen sitä jo käyttänyt.
Sanakirjastahan tuo löytyy, ärsyttävän kohdalta... :)
Ihan vaan randomi englanninkielinen sana (lieska, roihu), joka kuulosti kohtalaiselta.
tahtosin joskus kauan sitten hotmailiin msdos mailin, dos
oli ja on just kova! Mut se oli jo varattu ja se hotmaili
ehdotti tota 464:jää perään, nykyään käytän sitä käytännössä
kaikkialla: foorumeissa, ircissä ja nettipeleissä.
Mä taidan vaihtaa nickini. Olisikohan TeiniX parempi?
xD LOL!
Eipä ole kovinkaan hankala arvata mistä minun tulee...
sooda kirjoitti:
ja tää on huono nicki
Höpö höpö, se on loistava! :D
Nimikirjaimista pisteillä eroteltuina.
Samaa nimimerkkiä olen käyttänyt jo varmaan 10 vuotta :)
Nimikirjaimista ilman piste-erotusta
Etunimeni lontooksi.
hunajavohveli kirjoitti:
sooda kirjoitti:
ja tää on huono nicki
Höpö höpö, se on loistava! :D
kuis niin, se ei ole yhtään asiaan kuuluva :D soodasta tulee mieleen sooda, joka on siis se aine. njää... ei nyt huonoin mahdollinen mutta on niitä parempiakin.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanats.html:
šogun ennen Japanissa hallintoa johtanut mies, joka ajoittain oli keisaria mahtavampi ¶ Myös asussa "šoguni" tai "shoguni" tai "shogun".
Alunperin kyllä James Clavellin Gai-Jin seikkailuromaanista Shogun.
Edit: typot
sooda kirjoitti:
kuis niin, se ei ole yhtään asiaan kuuluva :D soodasta tulee mieleen sooda, joka on siis se aine. njää... ei nyt huonoin mahdollinen mutta on niitä parempiakin.
On se ainakin lyhyt ja ytimekäs. Minäkin olen toisinaan ruvennut puhumaan soodaamisesta koodaamisen sijaan. Se on jotenkin rennomman kuuloista. Ja eihän sen nyt tarvitsikaan olla asiaan kuuluva, eihän melkein kenelläkään täällä liity nikki ohjelmointiin. Minulla nyt kaikista vähiten :D
SLander kirjoitti:
Pari vuotta sitten päätin vasitella tutkia tarkoittaako SLander jotaki. Kyllä vain. slander = kunnianloukkaus, herjaus (kattokaa vaikka englannin sanakirjasta).
Tuosta tulee ihan mieleen seuraava tapaus:
lainaus:
[19:23] <@moilaska> selvitin miks kaikki murkkuikäset puolalaiset kiimasena
privaa mulle
[19:23] <@moilaska> "laska" meinaa tyttöä
[19:24] <@moilaska> ja moilaska on joku "yourgirl" ilmeisesti
[19:24] <@moilaska> siis puolaksi
:P
Edit: Tagit -_-
Tämähän on sivistävä viestiketju ("irksome" ja "slander" ovat ainakin minulle ihan uusia sanoja)!
Pelistä aikoinaan napannu ja laittanu sitte kaks i:tä lisää perään ku miller (ja milleri) oli melkeen aina varattu jo. Miller (engl)= jyrsinkone, mylläri
T.M. kirjoitti:
Nimikirjaimista pisteillä eroteltuina.
Samaa nimimerkkiä olen käyttänyt jo varmaan 10 vuotta :)
Tekniikan Maailma?
no oma nickini on väännös omasta nimestäni joka sitten käännetään vielä nurinkurin jne... olkoon se top secret että mikähän se olisi :]
Tunnukseni kuvastaa epätodellisen iloista mielialaani, jota mikään tapahtuma ei saa järkkymään. Eli siis iloinen, pieni koodarirotta :)
Tämä nick oli bommattu tussilla abiturienttien auton kylkeen vuonna 2001, josta sen keksin. Nykyään käytän useimmiten lyhennettä "tomageeni" kaikkialla netissä.
Omani tulee nimestä. NiL olisi aika tyhmä lausuttaessa jotenka "on" pääte tekee siitä helpommin lausuttavan. Tosin on tuolla päätteellä toinenkin tarkoitus. :D
Edit: niin ja NiLon on ensinmäinen "virallinen".
Romupakettiin rekatessani näin mielessäni höyryävän pukin kun aloin nickiä miettimään ja siitä tämä on pesiytynyt paikkaan jos toiseenkin.
Hunajavohveli tämän jo kerran huomasikin, oma nikkini tulee Tolkienin Silmarillionista, Túrin Turambarin -tarusta. On muuten imo sen kirjan paras tarina. Tolkienin kielistä suomeksi käännettynä se olisi "Kohtalon valtias" tai "Tumman varjon valtias". Tuon merkityksen takia en nikkiä valinnut, vaan se kuulosti jotenkin hyvältä.
nimimerkkini tulee Turbo Pascal nelosen "pieslice" komennosta, joka piirtää ympyräsektorin. Se oli jotain ensimmäisiä grafiikkastuffeja jota kokeilin joskus -94, ja se on jäänyt mieleeni.
Mulla tulee aina ties mistä... :D Tällä hetkellä Billy on 1337 joka tuli CS:tä
Nimesta ainakin tämä... Muuten tulee kyl ihan päästä temmattua!
Toinen ristimänimi... Kärsin mielikuvituksen puutteesta.
mä en edes tiedä mistä olen tämän elukan nimen repässy.
http://yellow5.com/pokey/archive/index26.html
http://yellow5.com/pokey/archive/index53.html
Tästä se tulee. Ymmärrätte Pokey-huumoria, jos ymmärrätte.
hehe.. mistäköös mun nimimerkki on keksitty:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.