Lueskelen tässä Inside peliohjelmointi -nimistä kirjaa, ja kirjan DX-osiossa käsitellään DX 6:tta (esim. Direct Drawia). Onko näiden vanhojen funktioiden (DDrawin) käyttöön muuta mahdollisuutta kuin etsiä jostain DX6 SDK?
Kokeilin, niin DX9 SDK:lla eivät esimerkit ainakaan toimineet.
Niin ja editorinani on VC++ 6.
Ps: älkää valittako että DX6 on vanha. Eiköhän silläkin grafiikkaohjelmointia ihan kivasti opi...
Eikös esim. DirectX 9 kuitenkin ole vanhempi versio myötäinen. Eli siinä pitäisi kyllä toimia DX6:kin funktiot. Ettet vaan ole unohtanut sisällyttää kirjastoa kääntäjään?
Suosittelen että aloitat uudemmalla versiolla, koska vanhemmista versioista DirectX 8:aan siirtyminen vaihtaa tyyliä rajusti. DirectX 8 on yhdistänyt DirectDraw:n ja Direct3D:n yhteen DirectXGraphicsiin. Koodi muutenkin on suht erilaista, joten jos aiot joskus DX9:aa tai 8:aa käyttää nin aloita mielummin suoraan kasilla. Kasissa ei kylläkään ole enää varsinaisesti DirectDrawia ja tämä osin vaikeuttaa 2D:n piirtoa, mutta ei se uusi tyylin mielestäni pahempi ole. Päinvastoin...
-Tulipas sekavaa :S-
Edit: Remontti reiska, DirectX 9:ssä ei luultavasti toimi lähes mikään DirectX 6:n toiminto. Askel dx7 - 8 välillä tekee asiat niin erilaiseksi...
jcd3nton: No sitten olen saanut väärää informaatiota :). Kaikkea sitä irkissä kuuleekin...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.