Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: TV-Lupamaksu?

str4nd [15.04.2004 13:51:21]

#

Onko kukaan tullut ajatelleeksi miksi Yleisradion täytyy pitää kanavia vaikka harva niitä katsoo.

Eli TV-Lupamaksu menee vain ja ainoastaan Ylelle, jota kukaan ei katso.

Onkohan tuossa itua?

Olga [15.04.2004 14:06:08]

#

Taisit vetää tuon ihan hatusta? Nimittäin Ylen kanavia katsotaan eniten. Vuonna 2002 osuus oli 45 prosenttia, kun toisena tuli Maikkari 37 prosentilla. Vaikka sinä et Ylen kanavia katso, ei se tarkoita sitä etteikö niitä muut katsoisi.

Linkkivinkki: http://www.tilastokeskus.fi/tk/el/kva_taulut_televisio.html

kayttaja-1634 [15.04.2004 14:34:17]

#

Joo, YLE:n kanavilta tulee tosi laadukkaita ja mielenkiintoisia dokumentteja. Kyllä sitä huonoa ohjelmatarjontaa YLE:ltäkin löytyy, mutta enpä enää paljoa töllöä kytsi, joten ihan sama minulle. :-)

hunajavohveli [15.04.2004 15:20:10]

#

Itse olen sitä mieltä, että esim. Maikkari, SubTV ja nelonen näyttävät enimmäkseen turhaa soopaa, johon en halua koskea pitkällä tikullakaan. Jos jotain katson niin Yleä, vaikka katson TV:tä muutenkin vain n. tunnin viikossa.
Edit: Ja tuotakaan aikaa en surffaile kanavilla vaan käytän sen juuri niihin Ylen ohjelmiin, mitä on tapana seurata. Uutisia kyllä katson silloin kuin sattuu näkemään.

jcd3nton [15.04.2004 15:57:42]

#

Ylellä tulee usein tylsää ohjelmaa, mutta jos sieltä jotain hyvää tulee niin se on parempi kun MTV3:llä koska yle ei näyta mainoksia... MTV3:lla on usein elokuvia mutta ne tunkee joka väliin mainoksia... ärsyttävää :/

En kyllä katso erityisemmin TV:tä joten ihan sama...

Turambar [15.04.2004 16:26:53]

#

Jos nyt oman mielipiteeni tähän laukoisin, niin itse en katso televisiota juuri lainkaan. Mtv3 ja nelonen jotka täällä päin näkyvät, lähettävät sellaista paskaa, että hirvittää. Esim. en seuraa mitään salkkareita ja nyt tulevat _taas_ dirty harryt. Yleltä taas tulee sellaista ohjelmaa, josta en juuri välitä.

Tiivistelmä: tv:stä tulee uusintoja ja huonoja sarjoja. Mainokset häiritsevät myös. Ainoa ohjelma jota katson ovat uutiset ja senkin vain kun muistan. Uutiset saa tietoonsa kätevämmin sanomalehdistä.

Itse topikkiin vielä, että mielestäni tv-lupamaksujen politiikka on vähän epäoikeudenmukaista. Me jotka asumme ns. korvessa maksamme saman tv-lupamaksun kuin ne jotka asuvat ihan tv-ohjelmien lähettämön vieressä. Myöskin tv-lupamaksut ovat liian korkeat lähetettävien ohjelmien laatuun suhteuttaen.

Ja nyt varmaan jollain epätoivoisella kiehahti, kun sanoin, että salkkarit on jostain mihin aurinko ei paista, niin otapa huomioon, että tämä on minun mielipiteeni.

hunajavohveli [15.04.2004 16:48:07]

#

Turambar kirjoitti:

otapa huomioon, että tämä on minun mielipiteeni.

Jota minä ainakin ehdottomasti tuen. :-)
"Salkkarit" on siis niin syvältä... kyllä elämän voi nähdä valoisamminkin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta