Moi !
Täytyy kysyä täältäkin kun tuolla mureakuhassa ei kukaan oikein osannut vastata. Lienevätkö lomailemassa..
Mä oon tässä hiljalleen väsäillyt tekstieditoria tyyliin word. (työkaluna on ollut Borland c++ builder 5/6)
1. mikä komponenteista hyvä "tekstialustaksi". Eli se mihin käyttäjän avaama tiedosto tulee / se kohta mihin käyttäjä kirjoittaa tekstiä. RichEdit-komponenttiko? (sitä olen nyt käyttänyt)
2. miten saadaan printattua teksti tähän RichEdittiin esim. Speedbuttonista? (käyttäjä klikkaa nappia ja Editorikenttään tulee koodissa (speedbuttonissa?) valmiiksi/ennalta määritetty teksti? Tyyliin jokin merkki (@). valmiiksi/ennalta määritetty teksti? Tyyliin jokin merkki (@).
Näin olen mureakuhan helppien mukaan yrittänyt:
void __fastcall TForm1::SpeedButton1Click(TObject *Sender)
{
REdit.Text+= "Hello!";
}
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta tuossa on kumminkin kaksi erilaista tapaa
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) { // Lisää uuden rivin RichEdit1->Lines->Add("Hello"); // Lisää kursorin kohdalle tai korvaa mahdollisen valitun tekstin RichEdit1->SelText = "Hello"; }
Mitenkä muuten ikkunaan saa richtextin? Siis koodina, ei esim. drag'n'droppaamalla borlandissa tms.
Unohtu ihan kiittää. Jo toimii. :) Tack siis
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.