Tarvitsisin tässä yksinkertaisen näppäimistökäsittelijän QB:n. Sellainen, mikä voi laittaa DO ja LOOP väliin melko vaivatta, ilman että muiden toimintojen kanssa tulee mitään ongelmia. En tee peliä, vaan GUIta. Niin ja mitenkä onnistuu myös CTRL tai ALT näppäimien käyttö mahdollisiman yksinkertaisesti, mutta toimivasti?
-Grey-
Minullekin kyseinen tieto olisi melko hyödyllinen..
Tässä ois EHKÄ sopiva koodi tohon tarkoitukseen
ainut ongelma on että se alkaa piipittään herkästi.
do
a = inp(&h60) , NÄPPÄIMISTÖN SISÄÄNTULO PORTTI
locate 1,1
print a ," "
if a = 1 then end ' JOS PAINAA ESCIÄ NIIN LOPPUU
loop
Control- ja Alt-näppäimet näkyvät helposti tuon avulla:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Niiden tila luetaan suoraan muistista, joten näppäimistökäsittelijää ne eivät vaivaa.
Piippaamisen voi estää kun käyttää joskus käskyä W$=INKEY$ DO:n ja LOOP:in välissä... siis joskus, ei joka kerta kun mennään siitä ohi!
DO
a$=inkey$
if a$="1" then print "painoit ykköstä!"
if a$="2" then print "painoit ykköstä!"
LOOP
Noin estetään pahimmat piippailut ainaknin.
Itse käytän yleensä seuraavanlaista koodia:
DO
a = INP(&H60)
PRINT a
WHILE INKEY$ <> "":WEND
LOOP
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.