Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Pascal: Delphin opettelu

Claw [02.04.2004 02:09:54]

#

Olen alkanut siis opiskella delpiä tavan basicien sijaan ja tarvitsisin muutamia vihjeitä miten päsisin alkuun siinä hommassa... ensinäkin mitä tarvitsen? minulla on nyt Borland Delphi 6 eikä muuta..
eikä noita delphi taitojakaan ole joten miten olisi joidenkin oppaintten osotteita tai pieniä helppoja koodipätkiä postaisitte... ja muutenkin sanoisitte että onko tuossa mitään järkeä ruveta koodaamaan delphiä vain basic kokemuksella (ja se basic kokemus perustuu lähinnä Qbaisciin)..

makeuu [02.04.2004 07:14:34]

#

[offtopic]eikö delphi muutu .net systeemiksi?[/offtopic]

Turha viesti, taas :)

sqwiik [02.04.2004 11:26:01]

#

Ohjelmointiympäristön lisäksi tarvitset ainoastaan tietoa koodista :)
Kannattaa soveltaa putkan VB-vinkkejä, koska ObjectBasic (VB) ja ObjectPascal ovat toistensa kaltaisia. Muuntaminen on helppoa, kun muistaa pienet erot kielien välillä.

Kannattaa myös tutustua kääntäjän helppiin. Borlandin tuotteissa on yleensä erittäin kattava helppi esimerkkeineen kaikkineen, ja lisäksi tutoriaalit mukana.

ezuli [02.04.2004 12:35:50]

#

http://www.mit.jyu.fi/~vesal/kurssit/winohj/html/delphi/m.htm

En ole itse tuota tutkinut, mutta ainakin pikkuveljeni(14 v.) on käyttänyt tuota, ja ilmeisesti jotain siitä oppinutkin. Häne ei siis ole ikinä aikaisemmin ohjelmoinut yhtään.

Edit: Ja se .NET on käsittääkseni erillinen versio Delphistä, samallalailla kuin VB .NET

tkurola [02.04.2004 22:10:46]

#

Itse olen koodannut delphillä (object pascal) jo verssusta 2 lähtien ja nyt versiolla 6 vääntelen. Jos todella kiinnostaa niin mailaappa osoitteeseeni t.kurola@luukku.com niin pistän tuleen sulle ihan mittatilaustyönä jotain. Ihan perus koodin tyngästä direct-x ja pelikoodaukseen tahi vastaavaa settiä.

Vastaus siihen mitä nyt ajattelet: "Mulle nyt vain tuli tällainen ihanpakkojeesata -kouristus =)"

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta