Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: muu kieli: TI-86 ohjelmointi

tsuriga [01.04.2004 13:54:27]

#

Kieli on siis Basic(?).
1. Saako stringejä talletettua mihinkään taulukon tapaiseen?
2. Tein multiplayeria, jossa yhteen kytketyt laskimet yrittävät ensin lähettää tietoa ja sitten heti vastaanottaa tietoa:

Lbl BAWAI
For(i,0,4)
Send(BAAPL)     // BAAPL = {1}
Get(BAAOP)
If BAAOP(1)>0
End
ClLCD
Disp "No response"
Stop
End

Testatessa tuota tuntui, että for-loppui hyvin lyhyeen vaikka sen olisi laittanut ikuiseen silmukkaan (tätä en testannut), aivan kuin Forin sisällä olisi komennettu break, jolloin laskin tulosti "No response" ja ohjelma loppui siihen. Voisiko vika olla siinä, että tulee jonkin sortin siirtovirhe, koska data ei pääse liikkumaan kumpaankin suuntaan yhtä aikaa?
3. Mitä ovat laskimen manuaalissa esim. Send-komennon esittelyssä mainitut CBL ja CBR-järjestelmät?
4. Jos Send ja Get-komennoilla ei ole mahdollista lähettää laskimesta toiseen dataa, niin millä sitten? Toimiiko Output"CBL/CBR-SEND" (löytyy manuaalista) -komento samalla tavalla kuin Send?

Kiitos etukäteen vastanneille.

Ps. Vastatessa saa ottaa huomioon, etten omista kahta laskinta (enkä TI-89ä :/)

EDIT: Keksinpä järkevän aiheen nimen. Olisi voinut täsmentää "TI-86: Send ja Get".

Olga [01.04.2004 14:13:48]

#

Tuohon ykköseen sen verran, että ohjelmoin aikoinaan kasikutosella hianon hirsipuu-pelin, ja voin kyllä olla nyt ihan väärässä, mutta muistaakseni käytin niitä listoja (joku list-judenssi tms) sanojen tallennukseen. Mut siitä on oikeesti tosi kauan aikaa eikä oo toviin tullu laskinta käpisteltyä. Mut vastaisin siis että saa :)

tsuriga [01.04.2004 23:19:45]

#

Hmm en onnistunut saamaan Listiin niitä, mutta tajusin, että stringihän on merkkijonotaulukko ja voin käyttää substr:ää.
5. Mikähän ton näytön reso mahtaa olla? Laskeskelin et y-suunnassa 63 pikseliä? Meen laskeskelee lisää.

tsuriga [02.04.2004 10:07:57]

#

Lähelle 128x64 se on. Tein lukujärjestysohjelman, vois laittaa koodivinkkeihin :). Eikä tarvinnu stringejä taulukoida kun suoraan printtas ja tallenti sit kuvan.

msdos464 [20.04.2004 17:09:51]

#

Laskin ohjelmointi on kyl kivaa... harmi vaan ku jos jotain
grafiikaltaan vähänkin parempia pelejä yrittää tehä niin piirto
on liian hidasta, pitäs tehä asm:illa. Voisinkin oikeestaan
pistää tonne koodivinkkeihin jotain...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta