Kun minulla on jonkun näköinen 3d luola ja teen objektille törmäyksen. Ja seinä on monimuotoinen, miten teen törmäyksen? pitääkö tehdä jokaiselle polygonille oma törmäys koodi? ainakaan en sitä toivo. : /
Törmäystarkistukset eivät kolmessa ulottuvuudessa ole mitenkään turhan helppoja tehdä, ainakaan jos haluaa nopeutta. Nehen tutoriaali numero 30 käsittelee aihetta: http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?
Toteutus riippuu tietty paljolti siitä miten olet homman toteuttanut.
Jaa juu kyllä noita selasin. En vain vaivautunut kokeilemaan tuota 30.
Törmäystarkistus on puhtaasti geometrinen ongelma.
Helpoimmalla pääset jos aproksimoit objektiasi jollakin yksinkertaisemmalla, esim pallolla tai ellipsoidilla.
Pallon ja polygonin törmays onkin sitten helppo laskea.
Asiasta löytyy artikkeli:
http://www.gamedev.net/reference/articles/
Tuossa artikkelissa on näköjään aikapaljon virheitä, mutta sen esittämä periaate on ihan oikein.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.