Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Netin ohjaus?

Sivun loppuun

SQ [28.03.2004 16:42:15]

#

Minulla on megan internet yhteys, joka on kiinni pääkoneeseen, ja pääkoneesta minun koneeseen. En pysty tekemään mitenkään servuja tällä koneella, haluaisin kyllä pystyä tekemään, mutta en tiedä miten saisin ohjattua liikennettä tältä koneelta suoraan nettiin ja takaisin. Siis jos meen www.showmyip.com niin se näyttää pääkoneen ip, siis pääkoneelta pitäis olla suora ohjaus mun koneeseen, toivottavasti tiedätte mitä tarkoitan ja osaisitte auttaa.

Kiitos jo etukäteen.

Juhis [28.03.2004 16:53:10]

#

no tottakai se näyttää pääkoneen ip:n, minkä koneen ip:n sen pitäisi näyttää? laita se toinen kone suoraan verkkoon niin se näyttää sitten sen koneen ip:n.

SQ [28.03.2004 22:38:06]

#

siis en nyt pohdi minkä ip se näyttää. vaan sitä miten saisin netin ohjauksen tähän koneeseen.

Gaxx [28.03.2004 23:19:19]

#

Tota tarkennas vähän. Eli pääsetkö surffaan netissä normaalisti omalla koneellasi tuolla tämänhetkisellä virityksellä? Onko tuossa missään välissä hubia(seinän puhelinpistokkeen ja oman koneesi välillä)?

SQ [29.03.2004 16:57:10]

#

Siis pystyn surffaan ymym.. en vain pysty tekemään servua.

Netti -> Pääkone -> ristiinkytkettyverkkopiuha -> minun kone.

Siis nettini on jaettu Xpllä joka ei tietääkseni sisällä reitinohjausta. Siis selvennän vielä mitätarkoitan.

Reitinohjaus haluan että pääkone ohjaa tietyt paketit suoraan minulle ja minä taas suoraan nettiin. Toivottavasti ymmärätte. Esim. Dc++ hubi, jonka voisin tehdä. näkyisi myös netissä eikä vain lähiverkossa.

kenkku [29.03.2004 17:44:32]

#

http://www.dslwebserver.com/
Tuolta löytyy rutosti tietoa webbiserverin perustamisesta.

Niko [29.03.2004 17:45:05]

#

port routingilla (=portin siirrolla) onnistuu :) linuxissa voi toteuttaa iptablesin avulla.

SQ [01.04.2004 11:21:36]

#

Saako toimimaan windos xp?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta