Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Todella hidas netti

Sivun loppuun

Jukuripää [28.03.2004 09:59:57]

#

Mistä johtuu, että nettisivut latautuvat ikuisuuden?

ADSL on Elisan 512/512 kbps. Koneen pitäis olla ihan OK; muistia on paljon jne.

Koneessa on palomuuri ja virussuoja; viruksia ei löydy.

Koneeseen on tehty juuri levyn siivous ja levyn eheytys.

Silti jokainen nettisivu kestää latautua ikuisuuden. Kyllä tämä joskus on ollut ihan nopsa, sellainen kuin kuuluisikin.

Mistä tämä voi johtua ja miten netti nopeammaksi?

miiro [28.03.2004 10:20:06]

#

jos tarkotat pelkästään ohjelmointiputkaa(tai sivuja jotka käyttää perliä cgitä phptä...), saattaa olla että sen palvelin on hidas...

teroky [28.03.2004 10:20:31]

#

Sun koneella voi olla spywareja ja ne hidastaa netin toimintaa, koitappas ettiä jostain Ad-ware niin sillä saat poistettua ne jos niitä on sun koneellas.

Jukuripää [28.03.2004 11:45:08]

#

teroky kirjoitti:

Sun koneella voi olla spywareja ja ne hidastaa netin toimintaa, koitappas ettiä jostain Ad-ware niin sillä saat poistettua ne jos niitä on sun koneellas.

Itse asiassa latasin sen Ad-Awaren juuri. Mulla on ollut se aiemminkin. Tosin, vaikka se löytää spywareja, niin ei niiden poisto vielä tee konetta niin nopeaksi kuin se on joskus ollut (ihan samalla ADSL-palvelulla ja samoilla koneilla ja vempaimilla).

Nyt latasin Eraserin, siitä tuleekin toinen kysymys ihan erikseen...

Kiitos vastauksestasi!

Juhis [28.03.2004 16:59:02]

#

öh.. kyseessä on vaan hitaat palvelimet. ja hitaat selaimet.
kerros sivujen osoitteita ja selain jota käytät.

Jukuripää [28.03.2004 18:48:35]

#

Juhis^ kirjoitti:

öh.. kyseessä on vaan hitaat palvelimet. ja hitaat selaimet.
kerros sivujen osoitteita ja selain jota käytät.

Öh, kukaan vastaajista ei ilmeisesti hahmottanut, mitä tarkoitin HITAALLA. Eli jos menen esim. Jippiin sivulle (www.jippii.fi) tai Googleen (www.google.fi), voin käydä ihan hissun kissun vessassa ja kun tulen takaisin, sivu ei ole vieläkään kokonaan latautunut! Tuskin noin hitaita palvelimia on olemassakaan?

Selaimena käytän IE:tä ja toisinaan Operaa.

trinit [28.03.2004 21:14:44]

#

Kokeilepa mitä seuraava siirtonopeustesti antaa tulokseksi: http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/

Itselläni on myös samainen liittymä ja tulokseksi tuli:

Keskiarvo: 640 KB ladattiin ajassa 10.51 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 487 kbit/s
Sun Mar 28, 2004 21:14:08

Eli siis jos siirtonopeus on kovinkin alhainen esim. tuohon minun tulokseeni niin silloin vika todennäköisesti on liittymässä.

Jukuripää [01.04.2004 18:09:24]

#

Tulos äsken:

Keskiarvo: 128 KB ladattiin ajassa 15.35 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 67 kbit/s

Itse asiassa tein tuon testin jo heti kun sain tuon linkin ja silloin olin juuri saanut koneen tosi nopeaksi. Tulos oli samanlainen kuin sinulla, "trinit". Nyt tänään taas kone rupeasi hidastelemaan, kuten testin tuloksesta näkyy! Eikä tämä ole läheskään niin hidas kuin kirjoittaessani tuon ensimmäisen viestin.

Mistä voi johtua, että välillä sivut netissä aikeaa viuh vaan ja nyt taas saa odotella pari minuuttia yhden sivun aukeamista?!

(Mulla on EasyCleaner ja Ad-aware, ja niitä olen tänäänkin käyttänyt + levyn eheytys, mutta ei auta.)

teroky [02.04.2004 09:19:55]

#

soitappas sähkömiehet tarkastaan puhelinkaapelit.
Kun mullakaa ei pelannu netti oikeen kunnolla silloin ku sain tämän, sitte lähetin postia tekniseentukeen ja sieltä tuli ukot tarkastaan puhelinkaapelit ja kas kummaa ne oliki melkeen poikki.

Jukuripää [02.04.2004 10:48:21]

#

Tjaa. No tuollainen syy ei kyllä tulisi heti mieleen!


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta