Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: chmod

kirkhammett [27.03.2004 00:17:56]

#

Mistä kummasta johtuu, että kun luon kansion php:lla, niin en saa millään ilveellä muutettua sen kansion oikeuksia. Eli en saa siirtää sinne kansioon esimerkiksi mitään.

WS_FTP LE valittaa Operation not permitted ! Chmod failed. It may not be supported on remote site.

Toi siis tulee kun yritän muuttaa noita oikeuksia. Kaikki muut kansiot pelaa ihan allright, mutta noi palvelimella luodut ei.

Juhis [27.03.2004 00:29:53]

#

Onko kyseessä unix vai windows serveri? chmod on unix komento, elikkä ei toimi windowsissa.

Ja jos luot php:llä hakemiston/tiedoston, oikeudet ovat apachella/php:llä. Jotenka joudut skriptin puolelta hoitamaan poistot etc.

Toisaalta chown auttaa myös. Joku viisaampi voi neuvoa chownin käytössä

kirkhammett [27.03.2004 00:39:18]

#

unix serveri taitaa tuolla verkkomestarilla olla. Kyllä noita muitten kansioitten chmodeja oon muuttanut tolla ws_ftp le:llä mutta tohon serverillä luotuun kansioon ei kuulemma oo oikeuksia.

leftover [27.03.2004 09:24:27]

#

Jostain syystä kuulostaa aivan kuin verkkomestarilla olisi kytketty safe mode mutta haluttu mahdollistaa PHP:llä hakemistojen käsittely. Tällöin PHP:n uid on asetettu korkeammalle kuin ftp:n ja siitä seuraa chmodin toimimattomuus ftp:tä käytettäessä. Tämä on vain pähkäilyä, mutta jos tosiaan on näin, kannattaisi ehdottaa verkkomestarille jotain muuta ratkaisua tai safe moden poistamista, tämä kun ei IMO kuulu siihen "kestävään kehitykseen".

Olga [27.03.2004 10:45:14]

#

Verkkomestarilla ei ole safe mode päällä.

Nimim. kokemusta löytyy :)

kirkhammett [27.03.2004 17:03:28]

#

Nyt valkeni sellainen asia että jos luon ainoastaan kansion niin silloin kansion oikeudet säilyvät minulla ja voin vaikka poistaa kansion tai lisätä sinne tiedostoja.

Mutta jos luon vaikka allaolevan esimerkin mukaisesti kansion ja ja sen sisälle php-tiedoston, niin minulla ei ole kansioon mitään oikeuksia.
Jos joku viisaampi vois kertoo ongelman ytimen...

mkdir("kansio");
$tiedosto="kansio/1.php";
$data = "...koodia...";
$fp = fopen($tiedosto, 'w');
fwrite ($fp, $data);
fclose ($fp);

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta