Kun oon tehny Line-tekniikalla toimivan piirustusohjelman, miten saan sen tallentamaan ne viivat siihen tiedostoon? Vähän koodia (line-homma):
Private Sub kuva_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Static eka As Integer, toka As Integer If Button = 1 Then If eka = 0 Then eka = X If toka = 0 Then toka = Y kuva.Line (X, Y)-(vx, vy), cd.Color End If vx = X vy = Y End Sub
Tota... jos ei tajua miten hommat toimii ohjelmissa, niin ehkä kannattaisi vielä asiaan perehtyä ennenkuin alkaa tekee isompia projekteja.
Toki voit ohjelmoida ilman ymmärrystä.
SavePicture kuva, "tallennus.bmp"
Hmm, tota SavePicturee käytinki, mut ei tallentanu niitä viivoja
Tallenna viivojen koordinaatit
SavePicture Picture1.Image, (kuva)
No höh, kyllä tuo mulla ainakin tallentaa kaiken mitä kuvaan on piirretty.
KYSYMYS: Olen tekemässä screenshotvakoiluohjelmaa - siis oman koneen tarkkailua varten. Miten saisi, että jos ohjelma tallentaa esim 20 sek välein kuvan, että jokaisen kuvan nimi olisi yksilöllinen. esim ScreenShot1.gif, Screenshot_11.11.1111_11:11.gif tai ScreenShot???.gif ymmärrättekö.
No yksinketaisesti niin, että joka kerta kun ottaa kuvan, niin vaihtuu joku muuttuja yhden pykälän isommaksi ja seuraavalla kerralla tallennetaan sillä numerolla.
Esim. näin:
numero = 0
For a = 1 to 10
OtaKuva
TallennaKuva "nimi" + Str$(numero) + ".bmp"
numero = numero +1
Next a
Edit: Tai sitten voit käyttää muuttujan sijasta Timer-funktiota, jolloin tallennetaan numeroksi aina aika, jolloin kuva on otettu, ja eteen vaikka päivämäärä Date$-funktiolla.
tuohon ekaan viestiin:
eli siis periaate olisi käsittääkseni että ensin tallennetaan vaikka .txt tiedostoksi jonnekin viivojen x ja y-arvo, ja sitten laitetaan se avaamaan .txt tiedostosta arvot.
(https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Ei tartte koordinaatteja kun voi suoraan kuvanakin tallentaa.
Muistaakseni siinä pitää olla AutoRedraw = True. Joo, näin on, tarkistin sen vielä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.