Rakensin kaverille kevytforumin, koodi perustuu vanhaan uutisskriptiini niin koodi on paikoitellen melko sekavaa, mutta siltä varalta että siitä olisi jollekin jotain hyötyä (tallennukseen käytetään XML:ää) niin mainostan sitä näin...
Eli, täysin ilmainen, toimivaa -joskin osittain sekavaa- koodia sisältävä XML:n perustuva forumi. Ai niin, olioitakin siinä on...
Hmm, varmaan ihan toimiva, mutta näytti jotenkin sekavalta.
Joo, ja turha ruveta vineen, en osaa tehdä itse parempaa.. ;-D
Eipä sen oo tarkotuskaan olla maailman paras. Alkujaan sen piti olla vain sille mun kaverille, mutta kun siihen tuli pari iltaa omistettua ni aattelin jakaa tuotokseni maailmalle siltä varalta että siitä olis jollekulle hyötyä :)
Joo, aina kannattaa tehdä niin. Monelle voi olla tuosta suurtakin hyötyä. ;-)
Mielenkiintoinen.
Konfiguraatio tiedostosta tuli pari ideaa etc ;)
Päätin nyt sitten kuitenkin vähän vielä kehittää forumia eteenpäin ja olisi pieni mielipidekysymys.
Tällä hetkellä ketjulistauksessa näkyy 'last post' kolumnissa pvm koska ketjua on viimeksi muutettu. Tämä pvm on tallennettu ketjun tietoihin eikä oikeasti haeta postituksista (tähän on/oli syy). Tuo pvm voi kuitenkin tarkoittaa kahta asiaa.
1) Mikäli forumi ei ole moderoitu, pvm on sama kuin viimeisen postituksen (mikäli viestejä ei poisteta).
2) Mikäli forumi on moderoitu, pvm on sama kuin hetki jolloin viesti on merkitty näkyväksi.
Olisiko parempi mikäli tuo pvm olisi aina se "oikea", eli noudettaisiin viimeisen postituksen pvm, jolloin pvm:t 'last post' -kolumnissa saattavat olla ei-kronologisessa järjestyksessä, vai tulisiko järjestelmä säilyttää ennallaan jolloin 'last post' -kolumnin päivämäärät eivät välttämättä vastaa viimeisen postituksen päivämäärää.
Olikohan tuo jo riittävän sekava lause? ;)
Toinen asia olisi pyyntö. Täällä pyörii paljon ihmisiä ja forumi kaipaisi kipeästi lisää postauksia, vaikka ihan pelkkää älämölöä. Itse tuollaisten syöttely on harvinaisen tylsää, mutta jos jokainen joka tämän lukee viitsisi käydä kantamassa kortensa kekoon saataisiin hieman volyymiä ja kenties kompastuskiviä selville. (Ja ehkä se onko tämä tosiaankin kevyt, vai kuvittelenko vain :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.