Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Erkistä asiaa...

sqwiik [21.03.2004 22:29:24]

#

Eli, engine etenee yhä, mutta nyt kaipaan hieman yleistä mielipidettä:
Laitanko enginen toimimaan halutun monella yhtäaikaisella kentällä (dynaaminen muistinvaraus et al), vai yhdellä staattisella (nopeampi koodi). Jos teen useampia, niin niiden käsittely jää miltei kokonaan ohjelmoijalle; staattisella taas voin koodata enginen miltei Plug'n'Play tyyppiseksi :)

Eli mitä mieltä? Kumpi olisi teidän mielestänne helpompi tapa käsitellä kenttiä ja niiden tapahtumia?

remontti-reiska [22.03.2004 08:01:52]

#

No minun puolestani kumpi vain. Jos ei tule tämän parempia vastauksia tähän ketjuun, niin tee kumpikin :).

sqwiik [22.03.2004 08:04:56]

#

Aivan, ajattelin että teen kenttärakenteesta suurinpiirtein sellaisen kuin allegrossa on bittikartta, eli ohjelmoija voisi käytellä montaa erillistä kenttäoliota. Engine itse hoitaa muistinvarauksen tällöin, mutta käyttäjä joutuu hieman sompailemaan sen kentän kanssa. Staattisessa taas on se huono puoli, että kentän kokoa on vaikea säätää.

hunajavohveli [22.03.2004 16:10:44]

#

Yhtäaikaisella kentällä? En oikein ymmärrä (kuinka ollakaan :D) miten voi pelata kahdella kentällä yhtä aikaa. Vai mitä tarkoitit? Teetkö Erkkiä edelleen QB:llä?

Edit: Vai oliko kyse alkuunkaan mistään pelin kentästä, oliko kyseessä vain kenttä-niminen ohjelmointitermi?

efteri [22.03.2004 16:23:40]

#

no voisi tulla vähän isompi sraai jossa seikaillaan...

sqwiik [22.03.2004 16:23:45]

#

Eli että kenttä olisi itsenäinen olio... samaan tapaan kuin esim. allegrossa bittikartat, eli niitä voi olla useampia kerrallaan ladattuna, mutta että niistä kuitenkin pelattaisiin yhtä kerrallaan. (en ole vielä ratkaissut, miten teen sitten oliolinkityksen - jokaisella kenttäoliolla oma listansa, vai käyttäjän määrittelemä lista?)

Edit - kentän käyttö koodattu dynaamiseksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta