Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: foorumi

sooda [18.03.2004 17:56:03]

#

aattelin tässä tehdä php-mysli-foorumin mutta suunnittelu osoittautui äärimmäisen vaikeaksi :D eli miten kannattaisi toteuttaa kun eka yksinkertaisesti ajatellen: teen taulun jossa on öbaut viestin id, aihe, vastaus(sen viestin id johon vastataan, jos vastataan), lähettäjän nimi, viesti. (siis yksinkertaisesti ajatellen :D)
mutta tässä tuli pari ongkelmaa heti, miten esim saisin viestiketjujen määrän helposti selville...
jollain on varmaan hyvä idea, niitä saa ehdotella.
en kyllä ajatellut että suunnittelu olisi 1000x vaikeampaa kuin toteutus xDD
nih, ja jotkut myslivinkit olisi myös tervetulleita koska osaan siitä vain suunnilleen perusteet...

kenkku [18.03.2004 18:27:23]

#

No minäpä tein tuossa taannoin tuollaisen *toimivan* foorumin alun, ihan vaan perusominaisuuksilla.
Minulla oli ilman jäseniä tuollaiset taulut:

alueet, täällä on tiedot alueista, id ja nimi
viestit, täällä on viestiketjujen id:t, päivämäärät jne
vastaukset, täällä olivat vastaukset, sisälsi mm vastauksen, ajan, lähettäjän id:n ja viestiketjun id:n (täältä sitten haettiin kaikki missä viesti_id oli sama kun viestiketjun id, tietysti SORT BY aika DESC)

P.S: voit kysyy sorsii mesessä ;) (vaikket niin sotkusta tavaraa haluukaan nähä..)
P.P.S Viestiketjujen määränhän saa ainakin selville kun valitsee kaikki taulusta viestit ja laskee rivit mysql_num_rows:lla

sooda [19.03.2004 12:40:02]

#

Hoo, itse aattelin pienen ajattelun jälkeen tehdä TÄSMÄlleen noin, lisäksi mulla olisi vielä bännilista ym :P
muok: ja tietty aattelin sen eilen ennen kuin luin tämän, eli ilmeisesti aika hyvä systeemi jos joku muukin tekee samoin :P

Heikki [19.03.2004 23:34:05]

#

Kannattaa tehdä täysin ID-pohjainen systeemmi. Jos tallennat vaikkapa joka viestiin käyttäjän nimen, tunnuksen vaihto ei onnistu. ID-pohjaisuus myös helpottaa koodausta.
Kun tarvitse käyttäjän nimeä, luet sen käyttäjätietokannasta.

arcatan [20.03.2004 16:03:16]

#

Minä väsäilen seuraavasti uusille sivuilleni:

alueet, alueen ID ja nimi
ketjut, ketjun ID, alueen ID, nimi
viestit, viestin ID, ketjun ID, käyttäjän ID, viesti, aikaleima

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta