tuota kun yleensä kun katsoo jotain directX/openGL:llä tehtyjä pelejä niin ei niissä näy niitä DLL tiedostoja esim sdl.DLL. Miten sellaiset tiedostot saa poistumaan muutenkin kuin piilottamalla. Koska nehän ovat tavallaan projekti/ohjelmointi tiedostoja.
Käyttämällä suoraan OpenGL/DirectX rajapintoja ilman mitään "helpompaa" rajapintaa (esim. SDL) siinä välissä. Ohjelmointi vaikeutuu kyllä huomattavasti tästä mutta DLL tidostot saa kyllä näin pois.
Jaa niin sehän taitaa olla apukirjasto vai kuinka. No voisitko heittää esimerkki koodin?
Apukirjastohan se on, esimerkkikoodia en voi heittää koska käytän itsekin SDL:ää mutta Delphille löytyy Mikrobitissäkin esitelty Discovalot löytyy tuolta: http://koti.mbnet.fi/~tommyr/files/DISKOD6.ZIP.
Löytyisikö Dev-c++:lle?
Kokeileppa googlettaa, varmaan löytyy jotain esimerkkejä.
No eipä löytynyt ainaakan haku sanalla "Dev-c++ without SDL.dll" (tjsp). Täytyy kai jatkaa apukirjastojen käyttöä. No empä mitään kaupallista ole tekemässäkään.
Jos koodailet Windowsille, luo ikkuna WinApin avulla, jolloin et tarvitse SDL:ää ikkunan luomiseen. Ääniin oli myös joku hyvä kirjasto, ei nyt vain muistu nimi mieleen.
En tajua tuosta WinApista mitään x( ei paljon googlella löytönyt vai onko se vain #include<windows.h>
Miksi SDL:ää ei voisi staattisesti linkata omaan binääriin?
Staattisesti linkata hmm... Kerro lisää!!
Hmm, SDL on näköjään LGPL lisenssin alainen eli periaatteessa staattista linkkausta ei tulisi harrastaa. Onko sinulla joku erityisen hyvä syy miksi haluaisit tiedostot piiloon? Koodausuran alkuvaiheessa tulee kiinnitettyä huomiota mitä turhimpiin asioihin (kuten esim. DLL:iin).
En nyt suoralta kädeltä osaa sanoa miten tuo staattinen linkkaaminen Dev-C++ + SDL kombolla hoituu mutta kyllä se mahdollista on. Luultavasti joudut itse kääntämään SDL:n uusiksi staattiseksi kirjastoksi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.