Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: solution package

Tölkki [09.03.2004 20:15:09]

#

Joo eli oon ihan alottelija javassa, nyt pitäis saada selville että mikä on vialla, aina kun yritän ajaa ohjelmaa niin tulee solution package... virhe ilmoitus.

Ohjelma ei vielä ole täysin valmis muutenkaan mutta sen pitäis kai tulostaa näytölle jotain jo tällasena?

int luku1, luku2;
System.out.println("anna luku");
Lue.kluku(luku1);
if (luku1!=9999);
System.out.println("anna toinen luku");
Lue.kluku(luku2);
if (luku2!=9999);
char c =Lue.merkki();

sitte siellä alhaalla lukee niissä virhe jutuissa vielä et: too many arguments for method 'int lue.kluku()' Mun käsittääkseni toi ohjelma lataa noi kluku yms tiedot toisesta luokasta joka on samassa projektissa(ei mun väsäämä se toinen luokka) Tai no en tiiä, mut 2 luokkaa siinä projektissa on. Niin ja ohjelman tarkotushan oli lukea 2 lukua ja tulostaa suurempi, tosta puuttu vielä sesuuremman luvun tulostus. Ja 9999 lopettaa ohjelman.

Tölkki [09.03.2004 22:02:16]

#

Niin ja en onnistunu oikeen saaman sitäkään että kumpi luku on suurempi niin joku viisampi varmaan vois laittaatähän koodit, ehkä jopa koko toimivan ohjelman.

tsuriga [09.03.2004 22:32:07]

#

Virheilmotushan on melko selkokielinen jos vain tietää, että argument tarkoittaa tuossa luultavasti parametria? kluku-metodillehan ei anneta parametrina muuttujaa, jonne kokonaisluku halutaan lukea vaan homma hoituu näin:

luku1=Lue.kluku();
// vertailu
luku2=Lue.kluku();

System.out.print("Suurempi on: ");
if (luku1>luku2) {
  System.out.print("luku1");
  }
else if.. { }
else { }

EDIT: Laitoin osan vertailustakin. Siitä puuttuu kaksi eri tilannetta, mitkä voi syntyä kun arvotaan randomilla lukuja.

Tölkki [09.03.2004 22:58:26]

#

Je skiitti, nyt sain tonki ohjelman sitte toimimaan =)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta