Millonka OHJELMOITTE ensimmäisen pelinne?
Itse joskus väänsin jonkun tekstiseikkailun 8-9
vuotiaanna QB:llä
mulla oli qb:llä numeronarvauspeli ~9-10 vuotiaana
Olinkohan kolmetoista ja eka peli tuli sillon väännettyä... Siis semmonen matopeli QB:lle jossa 2 eri pelimoodia, välkyttävät "grafiikat" ja Sound Blaster -äänet :).
Että semmosta... pitäsi nyt saada tuo pokeri vain loppuun...
Joskus 10 v. Peli oli niin surkea ja lyhyt tekstiseikkailu, ettei sillä tehnyt mitään. Hyvä, että edes toimi :)
Joskus 9-10 vuotiaana kai minäkin ensimmäisen qb-"pelini" tein...
Taisin olla noin 10,2-11,5 vuotta, kun tein yksinkertaisen visailu-pelin omaksi ilokseni.
no huh tein ekan pelini qbasicilla(jota käytän vieläki) joskus 11v se oli tietenki tekstiseikkailu
Joskus ala-asteen 6 luokalla qbasicilla sellanen pingis peli (kaksi valkeaa mailaa ja pallo. Tiedättehän.). Se oli aikaa jolloin 486 oli vielä kova sana.
Ensimmäisen pelini ohjelmoin Amstrad CPC464 nimisellä koneella, BASIC kielellä.
En muista miten vanha olin, enkä myöskään mikä se peli oli, mutta surkeaa laatua joka tapauksessa :)
Silloin kun meikäläisellä oli vielä Amstradi, oli 386 ja 486 (taisi olla jopa Pentiumeja) koneet jo ulkona.
Tännekin pitää nyt ilmoittaa tunnustus... Muistini pätki hieman, sillä eka QB pelini oli toden totta matopeli, mutta BB:llä (BasicBasic) tuli sitä ennen väsättyä jotain Kuski -nimistä taksimanagerointihommelia, jota edelsi Bat, jolla tuli tehtyä se Seikkailu metsässä -tekstiseikkailu.
Mä oon tehnyt 10v ensimmäisen pelin
'Balloon State'
Paljon jännempää ois tietää moniko vuotiaana kukakin on saanut tietokoneen, ja miten kauan sen jälkeen teki ekan pelin :)
tein ensimmäisen pelin 12 vuotiaana qbasicilla. semmonen F1 aiheinen tekstiseikkailu....
tein ekan pelini kai joskus 11-vuotiaana. Se oli tekstiseikkailupeli ja vielä kaikenlisäksi tehty nettiselaimella pelattavaksi koska se oli htm-päätteinen.
No eka itse ohjelmoitu peli taisi olla qbasicilla tekstiseikkailu peli, joka tosin oli niin buginen pas*a, että ei voinut mitään.
Nyt on tulossa sillainen hakkeri-peli, jossa pitää pelastaa linux microsoftin kynsistä hakkeroimalla microsoftin konetta.
Mikkot, minä sain ekan tietokoneeni kai joskus 8-vuotiaana, mutta perheelläni on ollut varmaan aina tietokone sillä faijakin selittelee, että se kokos ekan koneensa 13-vuotiaana ja on siitä eteenpäin aina ollut jokin tietokoneen tapainen härveli.
Tietokoneen "sain"(=isä sai) kun olin neljännellä luokalla eli 10-v ja eka .bat -peli 12-v; Qb 13 -v; ja nyt C++ 14 -v.
Kyllä se QB on tietysti vielä käytössä, kun toi C++ on vasta opettelun alla.
Mä oon nytkin 10 vuotta
Heh :D
Olen 11 ja ylpeä siitä :D
Mun eka peli tais olla joku tekstiseikkailu joka oli tehty vanhalla kunnon basicalla... siinä vasta ohjelma :)
Kone tuli perheeseemme kun olin 3-4 vuotta. Ensimmäisen pelin tein 8 vuotiaana, tekstiseikkailu ja batilla tehty, nimenkin muistan vielä, Tahvo(Olin pelannut Tauno nimistä tekstiseikkailua aivan liikaa). Sitten ensimmäinen "oikea" peli, mikä sisälsi grafiikkaa, ja oli aivan pelattava oli Shadow Worm. joskus 9-10v sen väsäsin Quick Basicilla.
Ensimmäinen oma tietokone tuli kotiin vuonna 1993 (486 33 MHz), ja sitten ehkä vuonna 1996 sen ensimmäisen pelini tein.
Ensimmäinen tietokone tuli ennen syntymääni(isoveljelle :)
Olen tehnyt pelin, mutta en koodaamaalla, vaan makerilla, mistä tulin sitten siihen tulokseen että kyllä minun kannattaa joskus vielä koodata sellainen peli. Ideoita kun olisi kokonaiseen sarjaan. Joka tapauksessa, noh, peli löytää sivustosta, jonka osoitteen olen antanut tänne.
Annan vain sellaisen varoituksen sanan että peli ei toimi kaikilla näytönohjaimilla Windows 95/98 alla. Esim. ATIn jotkut. Joidenkin ohjaimien kanssa (S3, Matrox) ei toimi 24/32 bittinen väritila. Joskin Windows NT ei ole ollut mitään ongelmia ollenkaan noiden ongelmistenkaan kanssa. Että silleen. Niin ja pelin nimi on Outworld I.
-Grey-
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! MÄ SAIN Taru sormusten herrasta VALMIIKSI
Hah. Laitapa nettiin tai hietä liitteenä maililla :)
EDIT: hietä = heitä
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.