eli promoan uutta peliäni. tyyliltään se on ylhäältä päin kuvattu räiskintä tyyliin "freespace" luolalentely.
kehitystyökalut Dev C++/OpenGL
1 teaser screenshot (onneton vihollinen kohtaa loppunsa)
tossapa vielä toinen shotti.
tämän kuvan kamerakulma on lopullinen
:Oooo, kauniin näköinen on. Sä oot taitava :P
Puutiful. Mäkin haluun olla isona tollanen pr0 :P
Hianon näkönen kieltämättä!
tossapa 1 uus teaseri
joka toinen leveli on tällanen tunneli
ääh. Minulla oli juuri lähes tuollainen idea ja kehitystyökauluina juuri Dev-c++/OpenGL.
Miten joku voi olla tollanen pr0, musta ei tulisi tollaisen 3d:n osaajaa edes isona :P
Eipä kai 3D:tä tarvitse pahemmin osata, jos OpenGL:llä tekee...
Ihan kivan näkonen.
Minäpä tiedän hyvät oppaat joiden avulla tekee hyvinkin tuollasen pelin nimittäin http://nehe.gamedev.net
aika paljon siihen lopputulokseen vaikutta myös taiteen (eg. tekstuurit ja mallit) laatu, itseasiassa enemmän kuin engine... joten pitää myös osata piirtää.
Ei pöllömpi. Paljoko tossa on koodia?
jcd3nton kirjoitti:
Eipä kai 3D:tä tarvitse pahemmin osata, jos OpenGL:llä tekee...
Ihan kivan näkonen.
Emmä edes opengl:ää osaa! :D ja en osaa piirtää noin hyvin.
Kivalta näyttää :-) Pelattavuudesta en tietystikään voi sanoa mitään mutta grafiikka on ihan ok (tosin voisi olla parempaakin).
jcd3nton: kyllä 3D:tä täytyy osata tekipä OpenGL:llä tai ei
rndprogy: pelkillä NeHen oppailla ei saa mitään aikaan, vaaditaan asian soveltamista
niin. ton aluksen tekstuurithan eivät ole ne jotka siihen oikeasti tulee, ja ammusten värit ovat liian värikkäitä.
pelattavuus on hyvää, koska fysiikkamallinnus on viety pitkälle, ja kaikki liikket pohjautuu vektoreihin, eikä mihiin yksinkertaisiin yhtälöihin. kyllä tää pitää nähdä liikkeessä, että se pääsisi kunnolla oikeuksiinsa.
(kamerat, framerate, partikkelisysteemi yms...)
kaikki stuffi mitä teen on itseopittua. ainoastaan normaalien laskemiseen käytin tutoriaalia.
No koska tulee jotain testi version tynkää.
fawkz kirjoitti:
jcd3nton: kyllä 3D:tä täytyy osata tekipä OpenGL:llä tai ei
Ai :| Sitten voisitkin kertoa että miten teen 3D pelejä, kun en osaa 3D:tä...
se on brittiläinen trancebändi.
musaohjelma taitaa olla propellerheads.
Toivottavasti et tee tosta pelistä maksullista :)
[/lainaus]
Ai :| Sitten voisitkin kertoa että miten teen 3D pelejä, kun en osaa 3D:tä...
[/lainaus]
varmaan aika ok pelattavuus sitten tiedossa. (joustava dynamiikka, kamerakulmat jne.)
kyllä ne perusjutut pitää ymmärtää, vaikka OpenGL:llä ohjelmoiskin. ainakin jos tekee jotain vähän monimutkaisempaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.