Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Virussähköposteja?

Sivun loppuun

hunajavohveli [04.03.2004 16:38:55]

#

Sain kaksi tällaista sähköpostia:

teemu.keinonen@mbnet.fi
Re: Re: Document
Please have a look at the attached file

ja

bg914@freenet.carleton.ca
Re: Your bill
Here is the file

Tässä on kaksi mahdollisuutta:
1) Ne on lähetetty erehdyksessä väärälle henkilölle
2) Ne on lähetetty tarkoituksella ja sisältävät mitä ilmeisimmin jotain viruksia, tai muuta ikävää.

Vaistot sanoivat heti, että älä avaa liitetiedostoja, enkä siis avannut. Onko jollekin tullut samantapaisia posteja, ja mitä mieltä olette, kannattaako avata?

En tosiaankaan tunne ketään Teemu Keinosta, ja miksi hän kirjoittaisi englanniksi. Liitetiedostojen nimetkin "your_document" ja "your_bill" ovat myös aika ilmeisiä nimiä, jotka voisi keksiä juuri viruspostia varten.

Gix [04.03.2004 17:02:03]

#

Eipä tietenkään kannata avata.
Minulle on tullut monta kuukautta jo tollasta, mutta mbnetin postiin tuli ensimmäiset vasta pari päivää sitten...

Meitsi [04.03.2004 17:40:42]

#

Kummaa. Mbnetissähän on virussuoja joka poistaa virukset liitteistä ennenkuin ne lähtevät vastaanottajalle. Siitä pitäisi tulla sulle ilmotus mbnetin postmasterilta mutta eipä sitten tullut. Kannattaisi kysellä mbnetin ylläpidosta.

rndprogy [04.03.2004 17:52:34]

#

Minä sain juuri samallaisia sähköposteja kuin hunajavohveli. Ei muuten kannata avata. Kaksi edellistä poistin ja seuraavana päivänä tuli taas yksi. Latasin 'Your bill' tiedoston. Ja kuinka ollakkaan viruksen torjunta ohjelma löysi viruksen.

Edit: katsoin tämän jälkeen sähköpostin ja siellä oli taas roskaviruspostia täyttämässä postilaatikkoa >:/

petrinm [04.03.2004 18:02:34]

#

Mulla ei ole tullu MBnettin sähköpostiin yhtään roskapostia tai viirus. Eilen illalla MBnetti lähetti viestin, että joitakin viiruksia tullut sähköposteihin.

Yksi viesti oli ollut:
--
Dear user of "Mbnet.fi" mailing system,

Our antivirus software has detected a large ammount of viruses
outgoing from your email account, you may use our free anti-virus
tool to clean up your computer software.

Pay attention on attached file.

For security purposes the attached file is password protected.
Password is "70051".

Have a good day,
The Mbnet.fi team http://www.mbnet.fi
--

Joka sisältää VIIRUKSEN liite tiedostona.

Meitsi [04.03.2004 18:20:37]

#

Toihan on hoaxi

kenkku [04.03.2004 18:59:30]

#

Minullekkin on tullu tuollasia viestejä missä on liitetiedosto tyyliin "your_***" esim mulle tuli your_bill.

Grey [04.03.2004 19:41:34]

#

Jos oikein muistan, eivät viruksentorjunnat osaa kunnolla avata salasanalla suojattuja ZIP-paketteja.. Ovelaa.. Onneksi englanninkieltä ei Suomessa käytetä..

-Grey-

Minä [04.03.2004 19:44:01]

#

Kaikista paras virus viesti minkä olen itse saanut oli lähetetty muka minun omasta osoitteestani ;)

Gix [04.03.2004 20:09:06]

#

Joo no mä tarkotin tossa omassani just että sain mbnetiltä postia, että viruksia oli tullu mutta ne oli joutunut virustorjunnan käsiteltäviksi...

Nyt muuten alkaa ensimmäinen virusten maailmansota.

Bill Keltanen [05.03.2004 07:52:24]

#

Toi oli kait NetSky.... en oo iha varma, mutta petrinm virus on kyllä NetSky.???

makeuu [05.03.2004 10:56:14]

#

on minullekkin tullut vastaavanlaisia posteja, mutta helpoiten pääsee kun poistaa viestin. :D.. oikeastaan suomi.netin tunnukselleni on tullut jo noin 1000-roskapostiviestiä.. mutta eiköhän poistamalla selviä :D

Meitsi [05.03.2004 12:00:31]

#

Antaa vaan deleten laulaa.

Tempfile [05.03.2004 18:52:16]

#

Huomasinpa että oli MBnetistä tullut sähköpostia tuota petrinm:lle tullutta viestiä koskien...

hunajavohveli [05.03.2004 21:40:36]

#

No onneksi en ollut tarpeeksi tyhmä avatakseni noin ilmeistä viruspostia. Tosin olisihan virustorjunta kai ne tuhonnut. Tosi typerää pistää liitetiedoston nimeksi Your_Document. Eihän kukaan sellaisia nimiä tiedostoilleen anna. :D

Typpi [05.03.2004 21:48:35]

#

mutta kyllä mbnet hommansa aika hyvin hoitaa kun lähetti sentään ilmotuksen ja (aika)hyvät perustelut että miksi oli viruksia päässy tulee filttereiden läpi. Moni sähköposti palvelu ei olisi näin toiminut, joten mbnet osaa hommansa =).

High Templar [07.03.2004 13:08:04]

#

mulle tuli yhden kerran sellanen virussähköposti jossa oli aika mielenkiintoista tekstiä "hyvä että pääset lomalle t:sirkku...,, kyl on hyvä ilma.., ,millon mennään tanssimaan??,." loppuen lopuksi nuo tekstit (oli vielä paljon tekstiä)oli saatu saastuneiden koneitten sähköpostista, eli siinä voisi olla henkilökohtaistakin tietoa.

sqwiik [07.03.2004 15:40:18]

#

Sain tänään ensimmäisen viitteeni viruspostista... minun osoitteeni oli väärennetty lähettäjäksi. Sain siitä sitten jonkin serverin palomuurin antaman varoituksen ...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta