eikö putkan koodia voisi vähän optimoida kun välillä tuntuu siltä että lataus kestäisi ikuisuuden... netin nopeudesta ei nyt ole kiinni kun koulun 100Mt valokaapelillakin hidastaa niin että lataa joskus jopa kymmenen sekuntia...
No just tossa puhuttiin siitä "kevennetystä" ulkoasusta. Se saattas auttaa.
eikö siinä juuri puhuttu vain kuvien ym karsimisesta, mutta nopealla yhteydellä tämä ei vaikuta...
Kyseessä tuskin on ainakaan mikään ulkoasuun liittyvää. Jos serveri ei pysty kääntämään skriptiä tarpeeksi nopeasti, vika on koodissa tai tietokannassa.
Esim itselläni nopeutui aivan helvetisti saitti kun pistin mysql:n indeksit kuntoon ja yksinkertaistin koodin.
Mulla latautuu kyllä ihan normaalisti, nopeus on siis 512Kbps, voishan se kuvien karsiminenki hieman auttaa modeemikäyttäjiä.
Kyllä tästä sitten tulisi aika karu. Modeemi versio erikseen.
lainaus:
Kyllä tästä sitten tulisi aika karu. Modeemi versio erikseen.
Juu, oon samaa mieltä rndprogyn kanssa, modeemikäyttäjille vois pistää etusivulle oman linkin joka menis "karumpaan" ja nopeempaan putkaan....
Mulla tää putkan keskustelu on suht nopeasti toiminut mutta nyt parin viikon sisällä on esiintynyt käsittämätöntä hidastelua.
Minullakin on tässä juuri alkanut hidastella kummasti, mutta en ole ihmetellyt... mutta voishan semmoinen karumpi olla erikseen, jos haluaisi nopeammasti.
Jep, mulki hidastellu, mut ajattelin et DNA siel taas jotain ruuvaa :P Kuitenkin minulla on 576/576 adsl:llä et ei ny niin paljon pitäisi hidastella, mutta kuitenkin täällä foorumissa sellaista on esiintynyt =(
Kuitenkaan en pidä putkan grafiikkaa raskaana joten mistä johtuu?
Itselläni on ISDN (yhdellä linjalla siis 64kbit/s), ja ihan mukavan nopeasti pyörii, ja kun kuvat tulevat selaimen välimuistista niin mikäs siinä?
Putkan palvelin tosin taitaa olla liian "heikko" tämänkokoiselle sivustolle. Viimeaikoina Server errorit (tjsp) ovat yleistyneet...
totta puhut.. eli jos vastaanottonopeus on 100mt valokaapelilla niin sitten tämä lähettää jotain 512/1024mt niin ei siinä oo märisemistä. :D minulla on ainakin NYT pelannut hyvin.
Samalla se kevennetty versio vois olla vähän yksinkertasempi. (ei mitään ie härpäkkeitä, javascriptii tms. kun silloin putkaa voisi käyttää kännykän nettiselaimella. Oon testannut ngagen omalla selaimella ja se ei näyttäny muutakun sinisen palkin vasemmassa reunassa.
Ei hemmetti, nyt alkaa mennä liian pitkälle, kun kestää aina minuutti, kun edes lähettää pyyntöä koko palvelimelle ja sitten vasta pääsee lataamaan sivua. Tai sitten kuluu minuutti ja tulee INTERNAL SERVER ERROR (olette ehkä joskus kuulleet täällä puhuttavan sellaisesta) ja sitten saa taas lähettää pyyntöä uudestaan, kunnes lopulta menee.
lainaus:
Oon testannut ngagen omalla selaimella ja se ei näyttäny muutakun sinisen palkin vasemmassa reunassa.
vasemmassa? xD eikö toi ole oikeassa reunassa :D ja sehän on vielä harmaa eikä sininen :D kuinka nopealla servulla muuten tämä putka on?
muok: heti kun pistin ton viestin ni tässä näkyi:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/keskustelu/funktiot.php on line 68
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/keskustelu/funktiot.php on line 68
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/muotoilu.php on line 115
Mulla tulee mysli erroreita kanssa kun loggaan ulos. Siksi en koskaan käytäkkään sitä namiskuukkelia.
lainaus:
lainaus:
Oon testannut ngagen omalla selaimella ja se ei näyttäny muutakun sinisen palkin vasemmassa reunassa.
vasemmassa? xD eikö toi ole oikeassa reunassa :D ja sehän on vielä harmaa eikä sininen :D kuinka nopealla servulla muuten tämä putka on?
muok: heti kun pistin ton viestin ni tässä näkyi:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/keskustelu/funktiot.php on line 68Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/keskustelu/funktiot.php on line 68
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/int2000/8694/html/muotoilu.php on line 115
ai ooksäkin kokeillu ngagella? JNo en mä kuitenkaan muista missä reunassa se oli ja minkä värinen, kun siitä on jo aikaa, mutta noin muistelin. Ja stten mitään tekstiäei näkyny. Ainoo teksti mikä näky oli sen palkin päällä. Ja sitten se valkonen "tyhjä" alue niinkuin leikkas sen tekstin et sitä ei näkyny
Kyllä putkan koodissa näyttäis ainakin jonkun verran olevan varaa optimointiin.. Mysli virheitä pukkaa jatkuvasti ja sivut latautuu todella hitaasti..
Ruuhkaisina aikoina tulee palvelimelle lyhyessä ajassa suuri määrä sivupyyntöjä, ja tämän vuoksi sivuston toiminta hidastuu. Tähän asiaan ei ole koodin optimoinnilla tai käyttäjän yhteyden nopeudella mainittavasti vaikutusta. Palvelimen toimintaan en minä pysty valitettavasti vaikuttamaan, mutta muuten teen parhaani sen puolesta, että sivuston käyttäminen olisi mukavaa. Ja kärsivällisyys on tietystikin hyve. ;)
Putkastahan voisi tehdä mobiiliversion. Ei tarttis muutakun phpskripta joka laittas pari wappitagia oikeille paikoilleen nii siitä se sitte setviytys.
miksi ihmeessä int2000.net bugailee, nytkin jotai 30min jumissa? eka kelasin että jaa putka o ihan rikki taas vaihteeksi ja sitte testasin ladata int2000:n sivuja ja ei toiminut... sekin näköjään bugaa välillä :P
Mulla oli tänään putka toimimattomana vähän aikaa. "Palvelinta ei löydy."
Internal server error meinaa että koodissa on vikaa tai skriptin oikeudet kusee. Eli toisinsanoen skriptin upitus serverille saattaa olla kesken jnejne.
Ja hei, muistakaa että tää saitti nopeutuis jos tietokannat ja koodi joka serverillä suoritetaan, on optimoituja.
Grafiikalla on tähän tosi vähän vaikuttamista.
Eli tottakai hidastelee saitti jos serverillä menee vitusti aikaa pyörittää skriptit, yhdistellä tietokantaan, hakee tauluista tietoo, pyöritellä taas skriptejä jnejne.
Välillä on hidas, muuta tarpeeksi nopea
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.