Elikkäs, minkälaisia viruksentorjuntaohjelmia teillä olisi, voisi samalla kattoa jonkun hyväksi todetun itselle.
Itse käytän AVG Anti Virus System:iä, on sekin osoittautunu ihan hyvin toimivaks.
Minulla on tuota Nortonin Anti virus ja ei ole viruksia tullut
AntiVir Guard (ikonissa on sateenvarjo, jos joku ei tunnista) kunniaan ja ei mitää ongelmia! :)
F-Secure antiviirus
EDIT: Hyvin pelaa kun just eilen tuli joku ihme swizzor yheltä mp3sivulta, niin se hälyytti heti.
Norton Internet Security Professional 2004, hyvin pelaa ja on monen testin testivoittaja.
Norton ja AVG, nortonia käytän nyt vaan taustalla kun tilauspalvelu loppu ja ei viittis maksaa jostain päivityksenkikkareista.
Kahta torjuntaohjelmaa ei suositella käytettäväksi yhtäaikaa koneella...
Niih, sitä ei suositella, mut mitäköhän haittaa siitä on??
(Ite en tiedä, että hups...)
Noh, mulla on se "huono vai hyvä" AVG, ei muuta.
Ne voivat "kumota" toisiaan, tai eivät välttämättä muuten toimi kunnolla. Yleensä tälläistä ei kuitenkaan tapahdu...
Ok, jotain tommosta aattelinkin mut en ollut ihan varma.
F-Secure, vaik ei kyl must virustentorjuntoi pakosti tarvii, ku saahan ne virukset käsinki veks ja ei niit tietty kannata alkaa availee esimerkiks sähköpostist jos viestit on iha järjettömii.
Juu, toi Nörttön tai F-Secure olis varmaan ihan hyvä hankinta. Mut kumpi? :S
Tietenkin fsecure. Kannata kotimaista koodia! Ulkomaisia ei tueta!
Norton Antivirus on kyllä parempi, mutta... Kyllä luulisin että f-securellakin pärjää.
Mulla oli ennen f-secure, mutta nykyisin norton antivirus.
Minun mielestä tosta f-securesta ei ollut mulle kyllä koskaan hyötyä, nortonista en vielä tiiä ku on ollu vasta niin vähän aikaa käytössä.
Itselläni on f-secure ja a². Hyvin förkkivät yhdessä.
Norton = ei tueta
AVG. Tänään löytys muuten just yks virus.
Norton internet security 2003 tai 04. Edellisen Mikrobitin testien perusteella paras McAfeen kanssa. Viisi tähteä taisi saada :).
Niin sai, tietokone-lehden arvostelut oli vähän erilaisia, mutta siinä taidettiin antaa eri tavalla arvoa eri ominaisuuksille.
Oli Norton siinäkin kyllä paras, mutta siinä f-securekin oli korkealla, mikrobitin testeissähän f-secure oli toiseksi huonoin :(
F-Secure on parempi. Norton löytää iha kyl muuta ku viruksia ja adwarei joita sen kuuluis löytää! F-Secure on sitäpaitsi kotimainen eikä poista kysymättä mitää!
Norton Internet Security 2002, tuli koneen mukana. Ilmaisohjelmia sitten tilalle, kun päivitykset loppuu tai jotain. Ajattelin sitten ottaa AVG:n ja Kerion tähän, mutta toistaiseksi on Norton toiminut hyvin.
Mitä niistä ohjelmista turhaan maksaa kun on ilmasiaki saatavilla. Antivir personal edition rulez! Tunnistanu kaikki ne harvat virukset(tai ainakin ne mitkä tuottaa jotain haittaa), jotka ovat onnistuneet pesiytymään koneelleni(muistaakseni kaikkiaan kaksi).
Paras virustorjunta on omat aivot...
...ja säännöllinen vierailu Windows Updatessa -_-
lainaus:
Mitä niistä ohjelmista turhaan maksaa kun on ilmasiaki saatavilla. Antivir personal edition rulez! Tunnistanu kaikki ne harvat virukset(tai ainakin ne mitkä tuottaa jotain haittaa), jotka ovat onnistuneet pesiytymään koneelleni(muistaakseni kaikkiaan kaksi).
Pystytkö olemaan varma että niitä ei ole enemmän koneellasi?! On mahdollista että koneellasi on viruksia vaikka et niistä tiedä.
F-Prot, dos pohjainen, r0x.
Mahtaako toimia xp:llä jos se on dos pohjainen?
F-Prot on ihan hyvä, mutta kyllä F-Secure rulettaa :P
F-secure on surkea.. Jumiutti puolet ohjelmistani, kunnes poistin. AntiVir on siitä parhaimmasta päästä. Joskin, minulle on tullut sitä käytettäessä elämässä vain kaksi kertaa hälytys. Eka kun nappasin yhden ikivanhan koneen kiintolevyltä.. hm.. Larry 1:n, ja siinä oli virus kun tarkistin. Tapaus mistä on jo muutama vuosi. Toisen kerran pari viikkoa sitten kun en ollut saanut palomuuria pystyyn ja LovSan yritti tulla ja menehtyi yrittäessään..
-Grey-
Minulla on Norman, joka tuli koneen mukana (jopa 36kk ilmaiset päivitykset). Kuten Mikrobitissäkin todettiin, sen käyttöliittymä on aivan takapuolesta. Mutta se torjuu viruksia, joten saa kelvata. Täytyykin käydä lataamassa Eicarin testivirus, ja katsoa mitä tuo siitä tykkää.
Ei se Eicar virus ole.... Testi vaan, AntiVir ei kyllä oo parempi ku F-Secure
Mistäs sais ladattua ton F-secure antivirus? ku norton menee pian umpeen.
En tiedä mutta kannataisi ostaa kaupasta.
Viime vuonna ostin Norton Securityn. Nyt alkuvuonna päivitetty uusi versio on nopeampi eikä töki niinkuin viimevuotinen. Ei ole viruksia löytynyt. On myös AVG Antivirus 6.0 mutta en ole kokeillut.
lainaus:
Ei se Eicar virus ole.... Testi vaan, AntiVir ei kyllä oo parempi ku F-Secure
Jep, Eicarin saa tehtyy vaik notepadilla ja laittaa vaa siihe tän:
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
Ei virukseneliminointiohjelman tarvitse olla suomalainen, riittää kun se on hyvä. Mä sanoisin, että kyllä mcafee tai norton olis paras, mutta kaitpa noi muutki ihan kelvollisia on.
F-Secure ei ole omasta mielestäni kyllä paras.
Mullon F-Secure Securing The Mobile Enterprise
Minusta paras virustentorjuntaohjelma on Toimiva ja Gix kannalla, ihminen, paitsi amerikkalaine...Kiinalainen...Espanjalainen...
lainaus:
lainaus:
Pystytkö olemaan varma että niitä ei ole enemmän koneellasi?! On mahdollista että koneellasi on viruksia vaikka et niistä tiedä.
Mielestäni viestistä pitäisi saada sellaisen käsityksen, että en voi tietenkään olla varma asiasta. Lukaiseppa viestistäni vielä seuraava kohta uudelleen:
lainaus:
(tai ainakin ne mitkä tuottaa jotain haittaa)
Tietenkin voi siellä olla sellasia, jotka ei näy mitenkään käyttäjälle ja avaavat esimerkiksi takaportteja koneeseeni.
Jep, mutta jos niistä ei ole haittaa et todennäköisesti huomaa niitä, mutta voit kuitenkin esimerkiksi tietämättäsi levitää jotain josta voi jollekkin toiselle olla haittaa...esimerkiksi jos virus leviää koneeltasi jonkun mun koneelle jolle avautuu takaportti josta joku virus voi taas päästä hänen koneelle. Tuli nyt vain mieleen... :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.