Jostain sain sitten tuon sähköpostiviruksen! Kuinkahan pääsis tosta eroon?
Lähetä mulle, nii katon sen lähdekoodist, eli monkkats@hotmail.com on mun sähköposti-osote. Muutenki kerään viruksii iha huviksee =)
Siis kun en tiiä missä tuo on. En ite pysty lähettämään vaan tulee vähän välii hotmailissa postmasterilta ilmoituksii että se on blokkinu "mun" lähettämää postia joka sisältää mail2.rtf.pif:n. Eli siis en löydä itse tuota tiedostoa. Mutta onko virusten kerääminen ihan parasta huvia ;)
Mooonkkats, se on MyDoom
Viruksista puheennollen mun kaverei kerto et sen kaverliia oli ollu koneella 59 virusta eikä kone ollu moksiskaan.
lainaus:
Siis kun en tiiä missä tuo on. En ite pysty lähettämään vaan tulee vähän välii hotmailissa postmasterilta ilmoituksii että se on blokkinu "mun" lähettämää postia joka sisältää mail2.rtf.pif:n. Eli siis en löydä itse tuota tiedostoa. Mutta onko virusten kerääminen ihan parasta huvia ;)
Voi hyvinkin olla, että jonkun viruksen saastuttama kone lähettää virusta edelleen käyttäen sinun sähköpostiosoitettasi "lähettäjänä". Lähettäjän sähköpostiosoitteen väärentäminen kun on niin tajuttoman helppoa. Sinulla ei siis välttämättä ole ollenkaan mitään virusta, mutta kannattaisi kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistaa...
No niinhä kaikki aina sanoo "mullapas onki 90000000000 virusta koneella, ja toimii iha hyvi" ja sit niil on vaa jotai saastuneita tiedostoi
lainaus:
Lähetä mulle, nii katon sen lähdekoodist, eli monkkats@hotmail.com on mun sähköposti-osote.
Jos joku pyytää tuollaista, niin periaatehan yleensä on, että muille kuin virustutkijoille ei viruksia lähetetä.
Se ei ole MyDoom... kun ajoin MyDoomin korjaus ohjelmat mutta se ei löytänyt sitä. Toisekseen se virus on melko varmasti koneellani, koska NAV:n Email scannin kohdalla oli Error!
NAV:n email scanni ei kyl mitään hotmailia scannaa :)
lainaus:
lainaus:
Lähetä mulle, nii katon sen lähdekoodist, eli monkkats@hotmail.com on mun sähköposti-osote.
Jos joku pyytää tuollaista, niin periaatehan yleensä on, että muille kuin virustutkijoille ei viruksia lähetetä.
Ja miks ei? Niille mä just vikaks lähettäisin..
lainaus:
Ei ny parasta, mut hyvää kuitenki ja tarviin viruksii myös siihe, et saan mun virustentorjuntaa se löydettäväks.. Onhan mul jo 684 eri virusta :P
Tässä nyt pari ehdokasta:
http://www.f-secure.com/v-descs/mydoom_f.shtml
http://www.f-secure.com/v-descs/netsky_b.shtml
Tossa nyt pari, molemmat levii sanalla 'mail2' pääte on rtf.pif tjsp
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.