Se kuka luulee tajuavansa, niin nyt on mahdollisuus yrittää eli ongelma on seuraava:
Käytän PHP:ta, Wintoosan IIS 5.0 web-palvelinta sekä MS SQL Server 7.0:aa kun teen kotisivuja. Koodi on seuraavanlainen:
$result = mssql_query( "if exists (select kuvaurl from kuvagalleria where koiraid = $koiraID and oletus = '1') begin select kuvaurl from kuvagalleria where koiraid = $koiraID and oletus = '1' end else select '00091' as kuvaurl" ); while ($a_row = mssql_fetch_array( $result ) ) { $kuvaurl = "$a_row[kuvaurl]"; }
Kaikki menee tuossa kyselyssä hyvin ja se toimiikin. Mutta sitten tuleekin se varsinainen ongelma eli jostain syystä tietokantayhteys sulkeutuu tuossa kohtaa eikä sitä pysty enää avaamaan millään keinolla??? Kysymys kuuluukin, että minkä takia?
Olen itse kohtuullisen aloittelija mutta nopeasti katsottuna onko tarkoituksellisesti "$result = mssql_query" eikös pitäisi olla mysql_query?
Siis tarkoititko, että se sulkeutuu kun sivu on tulostettu?
Suora tietokanta yhteys web-sivulta ei pysy auki koskaan sen jälkeen kun web sivu on lähetetty selaimelle, ellet käytä erillista data-komponenttia (wrapperi luokkakirjasto), jonka poolaat MTS:llä (Component Services). Tällöin voit käyttää samaa yhteyttä uudelleen.
Etkö saa yhteyttä auki seuraavalla sivun latauksella?
Jos teet homman oikein, tapat yhteyden sen jälkeen kun tietokanta suoritus päättyy. Muistathan, että MS SQL Serverissä on myös se politiikka, joka sallii vain tietyn määrän yhteyksiä palvelimelle... Jos jätät yhteyden roikkumaan ilman, että olet määritellyt riittävän määrän yhteyksiä se hylkää yhteyspyynnön.
lainaus:
Olen itse kohtuullisen aloittelija mutta nopeasti katsottuna onko tarkoituksellisesti "$result = mssql_query" eikös pitäisi olla mysql_query?
Abina. MS SQL Server != MySQL
Ja siis niin kuten antti tuossa sanoikin, yhteys tietokantaan loppuu aina kun skriptin suoritus loppuu.
lainaus:
Siis tarkoititko, että se sulkeutuu kun sivu on tulostettu?