Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB, VB6: DO, ja LOOP esteenä

mamaze [26.02.2004 16:36:52]

#

tein tässä ihan hassun öh...3D kuvion. Tein sen jotenkin Piin likiarvolla, ja käytin siinä DO ja LOOPia. niiden väliin tuli 190 eri suurenevaa kohtaa, jotka loppuivat kun 190 oli ylitetty. Eli siihen jäi hassu kuvio. Sitten kun ajattelin että se on ihan hieno ja sitä voisi lähteä parantelemaan ja tekemään vaikka 3D-moottorin, aloitin siitä että laitoin siihen ukon (Draw-komennolla)

mutta ongelma tulee siinä, että kun tämä "ukko" liikkuu, se tekee valkoista vanaa perässään. korjasin sitä sillä, että laitoin sen tekemään mustaa vanaa mustalle pohjalle. Mutta sitten huomasinkin että eihän millään se pohja ole musta, vaa musta-valkoinen! olisikohan QB:ssä jotain esim. näkymätöntä viivaa tai sprite grafiikkaa? tosin Sprite-grafiikka ei onnistu sillä periaatteella että "ukko" on tehty Draw Komennolla.

koodini on tuolla valmiina mutta poistin siitä juuri sen ukon. eli tausta on valmis.

onko kenelläkään ehdotusta miten tämä "pieni" ongelma korjataan?

rndprogy [26.02.2004 16:44:01]

#

Miten niin sprite ei toimi Drawin kanssa. Siinähän vain tallenetaan grafiikka GET komenolla. Katso ihmeessä se sprite opas tuolta oppaista.

hunajavohveli [26.02.2004 20:02:21]

#

Drawin kanssa ei parane ruveta liikkuvia objekteja oikein tekemään. Tai no, riippuu vähän tilanteesta. Voitko pistää pätkän koodia, että voisin katsoa, mikä on ongelma?

mamaze [26.02.2004 21:16:28]

#

öö...se on ainakin Visual Basic Modulena (.bas) tuolla osoitteessa http://www.freewebs.com/mamaze

kun QB:stä ei voi kopioida, niin käy lukemassa siellä :)
(tai avaa QB:llä)

hunajavohveli [27.02.2004 11:49:00]

#

Ai miten niin QB:stä ei voi kopioida?

hunajavohveli [27.02.2004 11:55:31]

#

Heh, näy turvautuneen ukon paikan määrityksessä samaan keinoon, kuin minä aikoinani. Niin, kun DRAW käytää merkkijono-muuttujaa, ei oikein voi antaa numeerisia muuttujia koordinaateiksi, vaan käytit PSET-käskyä, jonka koordinaatit pätevät myös DRAW:ssa. Mutta sitä ei tarvitse käyttää, vaan ongelma ratkaistaan STR$-funktiolla, joka muuntaa numeeriset muuttujat merkkijonoiksi.

DRAW "bm"+STR$(x)+","+STR$(y)+"tähän varsinainen piirto koodi"

Jooh... katsoin vähän tuota koodia, mutta ei tuosta nyt kyllä oikein 3D-moottoria saa. Yritätkö tehdä samantapaista kuin Linkku, vai ainoastaan 3D-pyöritystä, niin kuin vaikka "pyöritettävä 3D-pallo"?

mamaze [27.02.2004 20:50:10]

#

ei, kun tuosta olisi tarkoitus tehdä huone YHDESTÄ suunnasta kerrallaan :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta