Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelmia äänien kanssa

Sivun loppuun

Gaxx [25.02.2004 16:12:11]

#

Jouduin tossa formatoimaan kiintolevyn verkko-ongelmien takia ja kaiken maailman ajureita asennellessa tuli ongelmia. Nimittäin ääniajurit asennettuani ei äänet toimi! Olen poistanut ja asentanut uudelleen nuo kyseiset ajurit noin kymmeneen kertaan, mutta ei silti toimi.

Sitten vähän tietoja ongelmista:
-Kun yritän avata esim .avi tiedoston, niin se valittaa, että "äänilaitetta ei ole asennettu tai se on jonkun toisen ohjelman käytössä".
-Kellon viereen ei tule äänen säädön pikakuvaketta koneen käynnistyksen yhteydessä eikä se käynnisty käynnistävalikon kauttakaan(vaikka se siellä onkin).
-Äänikorttini on soundblaster 5.1 ja ajurit tuli mukana(CD:llä)
-käyttis on win98
-Mielestäni äänikortti on asennettu kunnolla paikalleen vaikka se sitä valittaakin. Joskus aikoinaan se nimittäin ei suostunut asentamaan niitä ajureita kun korttia ei oltu asennettu kunnolla.

En keksi mistä muusta voisi olla hyötyä virhettä etsiessä, joten kysykää tarvittaessa lisää.

Nii ja sitte viälä, että mitkään koneesta tulevat äänet ei kuulu(paitsi piipperi nyt kuuluu itse keskusyksiköstä) ja kuulokkeet on kiinni koneessa ja oikeessa röörissä.

Meitsi [25.02.2004 18:10:42]

#

Mulla oli sama onkelma kun ajoin vahingossa ajurien delettaamisohjelman. Se oli aika kumma ohjelma mutta saman se aiheutti. Jotenkin haisee siltä että kortti pitäis biosista laittaa päälle?!

Gaxx [25.02.2004 19:09:29]

#

Kuinka niin "päälle"?

rndprogy [25.02.2004 20:40:23]

#

Ahaa win98. Se saattaa ehkä selittää ongelman. Minulla oli pari kertaa sama ongelma 98:n kanssa. siinä on joku sellainen, että äänet pitää "palauttaa". meillä oli ainakin 98:n muka ohje jossa oli otsikko "äänten palautus" tai joku sellainen. Niiden avulla äänet sitten palasivat :)

Gaxx [25.02.2004 21:29:16]

#

lainaus:

Ahaa win98. Se saattaa ehkä selittää ongelman.

TOTTA! :)
No yritän jotain(kattoo vaikka jos löytäs tollasen ohjeen).

Edit: Joo niitä apuja kaivataan vielä :)

Gaxx [25.02.2004 23:37:45]

#

lainaus:

Mulla oli sama onkelma kun ajoin vahingossa ajurien delettaamisohjelman. Se oli aika kumma ohjelma mutta saman se aiheutti.

Mitenkäs sait äänet sitte toimimaan?

Gaxx [26.02.2004 09:33:50]

#

Sain toimiin. Kiitos kumminkin vaivan näöstä.

Meitsi [26.02.2004 11:12:50]

#

lainaus:

Mitenkäs sait äänet sitte toimimaan?

Kone huoltoon. Siitä on jo aika kauan aikaa ja sillon en osannu itte korjailla yhtikäs mittään.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta