Olisi pieni ongelma.
Pitäisi saada Labeliin suurimman numerosarjan omaavan tiedoston nimi tietystä hakemistosta.
Esim.
Hakemistossa on tekstitiedostoja:
0001.txt
0002.txt
jne, jne
Nyt pitäisi saada selville mikä on suurin tallennettu numero noissa tiedostonimissä.
Jos yhtään helpottaisi, niin saisi yhdistettyä jotenkin koodiin, joka hakee listboxiin jo nyt tietyn päätteiset tiedostot.
Set objFS = New IWshRuntimeLibrary.FileSystemObject Set objFolder = objFS.GetFolder(App.Path & "\hakemisto\") Set objFiles = objFolder.Files For Each objFile In objFiles If objFS.GetExtensionName(objFile.Path) = m_strextension2 Then List2.AddItem objFS.GetBaseName(objFile.Path) End If Next
Testaamatta:
For Each objFile In objFiles If objFS.GetExtensionName(objFile.Path) = m_strextension2 Then A()=Split(objFile.Path,".")'pilkoo tekstin pisteitten kohdalta nr= val(A(Ubound(A)-1)) ' tässä numero if nr > nr_max then nr_max=nr: st=a(ubound(a)-1) + "." + a(ubound(a)) end if next List2.AddItem st
ööö
Minulla tekee jo tuo koodi pilkkomisen.
Eli itse listboxissa näkyy numerot
0001
0002
0003
jne
jne
Eli voisi periaatteessa käydä vain listboxissa olevat numerot läpi ja katsoa mikä siellä on suurin numero ja näyttää sen Labelissa.
laita ListBoxin Sorted = true, niin suurin on siellä viimeisenä.
Se olenkin jo tehnyt, mutta kun pitäisi saada se suurin lukema jotenkin luettua labeliin.
Label1 = List2.List(List2.ListCount - 1)
lainaus:
Label1 = List2.List(List2.ListCount - 1)
Ei se voinut olla noin helppo, eihän :)
Ja tuon kanssa olen tapellut jo kauan :(
No, kaikkea sitä oppiikin taas.
Kiitokset.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.