Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C/C++ Taitajille!

Sivun loppuun

Actionhero [22.02.2004 20:11:13]

#

Eli meillä on suunnittelu vaiheessa Kauhu/Räiskintä peli.
Johon etsimme viellä koodaajaa. Hänen tulisi tietää DirectX tai OpenGL Koodaja saa itse päättää sen kumpaa haluaa käyttää. Pelistä on tulossa 3d jos halukkaita löytyy niin kerron lisää tästä.

kaviaari [23.02.2004 08:41:24]

#

Voisin harkita... osallisutko itsekkin koodaukseen vai suunnitteletko vain?

Gix [23.02.2004 10:49:12]

#

Siistiä. Ootko actionhero hyvä itse koodaamaan?

thefox [23.02.2004 11:14:05]

#

Eipä oikein vakuuta. Taitaa Actionhero olla näitä perinteisiä jotka eivät itse osaa (saati halua) tehdä mitään (paitsi "suunnitella", lainausmerkit ymmärtänette).

Mutta kerro ihmeessä lisää.

Actionhero [23.02.2004 23:06:09]

#

Itse osaan vasta pari perus juttua eli siksi tarvitsisin koodaajan. Eli ei musta varmaan koodauksessa olisi apua.
Tässä lisää tietoa...
- 3D-peli
- DirectX Tai OpenGL Taitoa
- Pelissä on 2 Päähahmoa joilla kummallakin on oma seikkailunsa.
- Itse teen 3d Modelit
Ei ole paljon muuta kerrottavaa..

Juhis [24.02.2004 14:46:14]

#

..

Heikki [24.02.2004 15:48:52]

#

Yleensä kun haetaan tiimiä, pitää olla valmiina muutakin kuin "2 hahmoo joilla oma seikkailu". Tuollaiset ilmoitukset eivät oikein vakuuta, vaan tulee sellainen kuva että ilmoituksen jättäjä haluaa vain olla pelintekotiimissä pomona.

Eli kun haet tiimiä, kannattaa kertoa vähän paremmin pelistä ja varsinkin omia taitoja olisi hyvä jotenkin esitellä.

remontti-reiska [24.02.2004 16:08:09]

#

Eijei! Tämä on juuri sitä mitä pelihommiin pyydetään. Tyypi ei osaa itse ohjelmoida mitään ja pitäisi jollakin tavalla saada mainetta, joten ehdotetaan tiimin tekoa. En pidä tälläisestä ja Ruin Baradiinkin halusin mukaan vain, koska halusin tutustua muihin ja on hauskempaa tehdä peliä yhdessä :D. Anteekis offtopikki.

Actionhero [24.02.2004 19:08:04]

#

ettekö te koskaan lue vietejä...Sanoin yllä että osaan vaan jotain perus juttuja, mutta en sentään sanonut että en osaa mitään enkä halua olla pelkkä tiimin "pomo"..Heikki kyllä siitä on enemmänkin valmiina mutta se kerrotaan vaan tiimille syystä että joku toinen tiimi voi varastaa idean.

jcd3nton [24.02.2004 21:19:17]

#

Kyllä 3D räiskintä pelin tekeminen DirectX:llä jotenkuten onnistuu, mutta siinä on iso työ. Yleensä tuppaa olemaan sellasta että kaverit sanoo "Voitsä auttaa mua tekee yhtä pelii?" siihen ku sanoo joo ni alkaa latoo mitä kaikkee pitää siihen tehä ja kaikki työ jää omille harteille.
Voisin kuitenkin osallistua tähän, jos muutama muukin tulisi (Sen huomaa kuinka iso työ se on "tuosta vaan" koodata hyvän näköinen 3D räiskintä kaikkine hienouksineen). Toisekseen ei ole oikeen aikaa kun koulun jälkeen väsyttää sillein ettei jaksa tehokkaasti koodata, ja se minkä jaksan käytän oman projektin tekemiseen (tai en saisi sitä ikinä valmiiksi).

T.M. [24.02.2004 21:45:21]

#

En kyllä luottaisi tuollaiseen... Aloitusviestistäkin löytyi jopa kirjoitusvirhe: "viellä" (!!!)
Jos jotain kysytään niin viestin tulee olla virheetön ja täydellisesti muotoiltu :-)

Actionhero [24.02.2004 23:42:21]

#

jcd3nton voi olla että saadaan mukaan yksi koodaaja viellä.

WinC [25.02.2004 00:19:56]

#

Onko projektissa tällähetkellä vielään ketään? Voisin mahdollisesti olla kiinnostunut käyttöliittymän/valikoiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Ota yhteyttä, mikäli näyttää siltä, että tiimin saadaan porukkaa. Niin katotaan sitten miltä projekti kuulostaa kokonaisuudessaan.

jcd3nton [25.02.2004 08:02:02]

#

Actionhero; jos niinku porukassa ruvetaan koodaamaan ni molempien / kaikkien koodaajien kannattaisi ymmärtää kunnolla esim. just DirectX ohjelmointi, jolloin pystyy sulavasti koodaamaan eteen päin ettei toisen aina tarvitse tarkistaa että sopiiko tuohon siihen muuhun koodiin ja muutella sitä. Hmm... jos joku taidokas vielä löytyy niin *mahdollisesti* voinkin osallistua...

Actionhero [25.02.2004 19:46:28]

#

WinC,jcd3anton...Lähetin teille kummallekkin mailissa tiimin nykyisen kokoonpanon....

mamaze [25.02.2004 21:48:40]

#

tarkoitatko Actionhero sitä, että joku tekisi puolestasi 3D-moottorin cpp:llä, ja sitten SILLÄ itse tekisit kaikki objektit? (with DirectX 8 tai 9)...tuosta koodaustaidoistasi mietin

Actionhero [26.02.2004 16:09:57]

#

Moottori on jo valmiina

Gix [26.02.2004 17:47:22]

#

Hmm, käytätkö jotain ilmaista 3d-moottoria siinä vai mitä?

Dual [26.02.2004 20:31:46]

#

lainaus:

Moottori on jo valmiina

Osta multa kori.
Valmiiden, joidenkin toisten tekemien 3d-moottoreiden käyttö ei oo hianoo, siis niinku;) Tehkää nyt jätkät oikeesti oma. Saatte vähän rispektii.

rndprogy [26.02.2004 20:40:58]

#

Kiinnostais tietää ootteko tehneet ihan kunnon 3d moottorin ettei mitään amatöörivääntöä.

thefox [27.02.2004 11:15:28]

#

Dual, luulen että tässä projektissa on tarpeeksi haastetta jo valmiin moottorin käytössä [valmiinkin enginen käyttö tulee opetella ja matematiikan pitää olla hallussa joka tapauksessa].

lainaus:

kyllä siitä on enemmänkin valmiina mutta se kerrotaan vaan tiimille syystä että joku toinen tiimi voi varastaa idean.

Krhm.. olisi kyllä todella mukava tietää mitä varastettavaa voi näinä päivinä enää olla 3D-räiskintäpelissä. Heikolta vaikuttaa.

Mutta onnea vain projektiin jos saatte tiimin kasaan.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta