Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Chat (vb6)

Sivun loppuun

zigilii [22.02.2004 10:53:29]

#

Tämä on ollut joskus ennenkin puheen aiheena mutta..
Miten saisi (vb:llä) tehtyä chatin.

Varmaan jotenkin että tallentaa johonkin netti ositteeseen tekstiä ja toinen ihminen voi "avata" sen tekstin omaan ruutuunsa.

Jos joku viitsisi lähettää koodia tänne

kenkku [22.02.2004 11:01:17]

#

Tuskin sinulle kukaan tähän valmista koodia pastettaa..

zigilii [22.02.2004 11:04:08]

#

no edes osan koodista taikka kertoo miten sen voisi koodata

sooda [22.02.2004 11:05:28]

#

opettele toi eka: https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24147-vb6-tcp-ip-keskustelu-monelle

remontti-reiska [22.02.2004 11:13:47]

#

No minulla olisi ehdotus, jonka olen aika monta kertaa tänne laukonut. Tästähän voisi jo tehdä jonkin koodivinkin :).

Valitse ftp-serveri, jota kautta tiedot välitetään. Sen jälkeen sinulla on palvelin. Teet richtextboxin, jonka sisältö on se keskustelu. Teet Lähetä napin. Ja vielä textboxin. Kun painikkeesta painetaan richtextboxin tektiin lisätään textboxinsisältö ja richtextboxin sisältö talenetaan .txt yiedostoon, joka taas lähetetään palvelimelle, josta taas toinen sen ottaa ja purkaa sen sisällön rihctextboxiin ja toisinpäin.
'ftp lähetys/nouto:
'tavitset inet1(internet tranfer control)
 Private Sub cmdUpdate_Click()
   Inet1.AccessType = icUseDefault
   Inet1.URL = "ftp://10.132.3.190" 'ftp serverin osoite
   Inet1.UserName = "anonymous" 'tunnus
   Inet1.Password = "vbtest@cri.com" 'salasana
    Inet1.RequestTimeout = 40
'C:\welcome.txt on se merkkijono mikä tiedosto lähetetään
'ja \welcome.txt on se mihin se menee ftp-serverillä.
'Tästä tulee nouto kun muutat Put :in Get :ksi ja
'\welcome.txt :n ennen C:\welcome.txt, kai ymmärsit
   Inet1.Execute , "Put C:\welcome.txt \welcome.txt"
   Do While Inet1.StillExecuting
      DoEvents
   Loop
   Inet1.Execute , "CLOSE"
End Sub

Huh huh! Ftp koodi on http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1038 sivulta noudettu. Toivottavasti hokasit mitä meinasin :D.
Kenkku: Miksei auttaisi tai pasteisi? ;D

edit: INET1 EI INTET1 !

mamaze [22.02.2004 11:14:55]

#

kuinkas paljon on ohjelmointikokemusta, zigilii?

meinaan että itse kokeilin kans VB6:lla sellasta alkeellista chatia, muttei onnistunut. ongelma on Rivien määrässä.

tai noh, itse asiassa, mulla on sama ongelma joten taidan kokeilla tota yllä olevaa linkkiä :)

zigilii [22.02.2004 11:43:55]

#

Olen vielä aika huono ohjelmoimaan.

Noiden remontti-reiskan vinkienkään avulla en vieläkään osaa ohjelmoida minkään laista chattia.

En vaan osaa ohjelmoida. Pitäisi mennä katsomaan reminderiä(http://reminder.ton.tut.fi/) .Tota kun katsoo 10 min niin osaa kaiken.

remontti-reiska [22.02.2004 11:46:03]

#

No onko sinulla aikaa tulla irkkiin vielä tänään? Vosin opettaa hiukkasen :). #ohjelmointikoulu on avoin kaikille ohjelmointitaidottomille IRCnetissä :D.Jos tulet tule heti jos et ilmoita minulle.

Blaze [22.02.2004 12:59:17]

#

lainaus:

Pitäisi mennä katsomaan reminderiä(http://reminder.ton.tut.fi/) .Tota kun katsoo 10 min niin osaa kaiken.

Hahah! J. K. Korpela

remontti-reiska [22.02.2004 14:25:57]

#

Nyt tässä taitaa olla jonkunlainen chatti ulkona. Ihan mukava´. Taidankin pistää sen tuonne koodivinkkeihin.

juhaz [22.02.2004 16:51:23]

#

Toihan olis hyvä, vahinko vaan, että T35.com on vähän väli alhaalla siten ettei millään ftp ohjelmallakaan saa yhteyttä sinne ja nyt on juuri sillainen aika, joten ei pysty testaamaan :(

Kyllä se ilmeisesti tiedoston hakee, mutta se kadottaa sitten heti, kun tulee se msgbox "Update completed" (put:n tilalle laitettu get)

remontti-reiska [22.02.2004 19:11:26]

#

Jooh. Säätöä tuohon meinaa tavitsee ihan helkutisti. No pistän, jonkun chatin tapaisen tuonne koodivinkkeihin kunhan kerkeän.
juhaz: käännäppä tuo \welcome.txt C:\welcome.txt eteen.

juhaz [22.02.2004 19:35:12]

#

Joo oikeastaan mä käytin pohjana tuota linkin esimerkkikoodia, jossa nuo \welcome.txt ja c:\welcome.txt olivat oikein päin.

remontti-reiska [22.02.2004 19:47:36]

#

Vai niin. No lähetin sen koodivinkkeihin. Varmaan tulee parin päivän päästä.

Rozen [23.02.2004 15:31:34]

#

Ei oo ees hirvee vaikee tehä jos oon mäkii osannu väsätä jonkiilaisen :)

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta