Itse käytän pc:tä.
PC...
No ihan normaalia pc:tä käytän :P
Kuka käyttää macia? Näin viimeksi 10 vuotta sellaisen :D
Personal Computer
ei mitää mäccejä.
Mac on PC siinä missä "normaali" PC.
Mac = Personal Computer
PS = Personal Computer
Mac on vain Applen antama nimi niiden tuotteelle. Ihan niinkuin Sprite on Coca-cola Companyn antama nimi Spritelle jnejne
Ja aiheeseen, käytän pc:tä, mutta en macia.
Ja eikö tämä aihe pitäisi olla Yleistä keskustelua (tjsp) alueella?
Käytän molempia, mäkkiä hieman harvemmin. Mäkkihän loppujenlopuksi olisi todella mahtava pelikonekin, kunhan vain peliteollisuus viimein sen tajuaisi.
PC, mutta tekisi mieli käyttää jotain Maccia...
PC se olla pitää.
PC...
Kyllä se PC pitää olla :)
Käytän PC:tä ainoastaan pelintekoon, koska siinä toimii Dev-C++/allegro. Maccia käytän muuhun, mm. musiikin ja grafiikan tekoon. Aikomus olisi tosin kokeilla allegroa Macilla. Minulla on myös Linux asennettuna Macciin, mutta en tiedä miten ohjelmointi sillä sujuu. Jos saan allegron toimimaan Mac OS:ssa tai Linuxissa, lemppaan varmaan PC:n kokonaan.
Ei PC/Windowsissa mitään vikaa ole, saman veroisia ovat Win ja Mac. Sitä vaan mieltyy johonkin enemmän. On ihan turha riidellä siitä, kumpi on parempi. Kummallakin on tusinoittain ominaisuuksia, jotka päihittää toisen.
Mäcissä ei tosiaankaan ole muuta hyvää kuin se, että siihen saa laitettua Linuxin.
PC tottakai.
Pc.
mäcci on Cp ei Pc
PC.
Maccia en ole koskaan edes käyttänyt.
PC:tä käyttelen, Mac:iä en ole kokeillut.
PC on toki paljon yleisempi kuin Mac, mutta Macia käytetään usein sellaisissa järjestelmissä, missä ei ole pahemmin varaa koneen jökkäämiselle. Mac:hän on aivan hemmetisti vakaampi kuin PC. Kyllä kai sitä käyttäisin, jos alunperin siihen olisin tottunut, ja jos siinä toimisivat samalla lailla ohjelmat kuin PC:ssä.
lainaus:
Maccia käytän muuhun, mm. musiikin ja grafiikan tekoon...
itse en tuosta kuva puolesta tiedä mitään macci puolella mutta vaiha hyvä mies nyt takaisin pc:n puolelle jos musaa teet! siis se on vanha legenda et macilla on parempi tehdä musaa, aluksi näin oliki kunnes pc:lle kehitettiin cubase-sarja sekä reasonit, logic audio jne... ja älytön määrä plugareita ja monia muita softia, eli nykypäivänä pc on parempi musiikin tekoon, olkoon kyseessä mikä tahansa konemusiikki-tyyli... ihan ambientista tuonne speedcoren puolelle...
meni offtopickiin taas mulla :)
mutta siis ite käytän nykyään pelkästään pc:tä mutta en pidä maccia huonona, se ei vaan sovellu mulle :) tai mä en sovellu sille...
lainaus:
PC on toki paljon yleisempi kuin Mac, mutta Macia käytetään usein sellaisissa järjestelmissä, missä ei ole pahemmin varaa koneen jökkäämiselle. Mac:hän on aivan hemmetisti vakaampi kuin PC. Kyllä kai sitä käyttäisin, jos alunperin siihen olisin tottunut, ja jos siinä toimisivat samalla lailla ohjelmat kuin PC:ssä.
Eli yhtä epävakaasti vai?
PC
kyllä se Maccicin kaatuu... (iMac)
kokeilkaapa vaikka photoshopia ja surffausta samaan aikaan.
muisti loppuu et naps.
muuten se on ok, tosin windowsin jälkeen käyttis on aika epälooginen.
lainaus:
Mac on PC siinä missä tämä läppäri jolla kirjoitan tätä viestiä.
Mac on Machintosh ja PC tietokone XD. (vai menikö se nyt noin)
Noista Applen tuotteista ei oikein ole kokemusta. Ei oikeastaan yhtään. Maccia kyllä tahtosin joskus kokeilla.
ja Mac ei ole tietokone?
Tämä kysely pitäisi olla ennemmin:
Mac, Win vai Unix/Linux?
Eikös graafinen käyttis ollut ensin Amigassa ja Mäcissä ja vasta sitten PC:ssä. Eli Mäcissä on perinteitä. kehittynyt siinä missä PC:kin. PC:tä käytän mutta tilaisuuden tullen mieluusti kurkistelisin Mäcciäkin.
PC! PC! Mäkkärillähä ei saa ees VB:tä auki
ja plus, http://koti.mbnet.fi/atteke/imac.jpg
pc = paljo parempi
pystyyks mäkin sisuskaluja (näytönohjainta, rameja tms) vaihtaan?? kaikenlisäks siihen ei saa littunäyttöö
Kyllä mielestäni mäcin sisuskaluja voi vaihtaa. Ja kyllä littunäytön saa!
No eiköhän siihen saa vaikka pesukoneen, kuivauskaapin ja mikroaaltouunin kun vaa osaa virittää :P.
lainaus:
Eli yhtä epävakaasti vai?
Tarkoitin siis, että toimisivat samat ohjelmat kuin PC:ssä. Kaikkihan eivät toimi, vai toimivatko...?
Kai jotain Windows-emulaattoreita macillekin on?
Minä sanon tähän, että en tiedä sillä Macia en meinaa ole koskaan koettanut.
C:\\>MACINTOSH *enter*
BAD COMMAND OR FILE NAME = mäkkiä ei tueta
Ihmeellistä Macintosh-vastaisuutta vaikka vaikuttaa että suurin osa ihmisistä ei ole eläessään Maciä edes kunnolla kokeillut. PC:tä käytän itse.
Eikös maccia käytetä eniten amerikassa, mutta suomeen se ei ole kovin hyvin levinnyt..
lainaus:
C:\\>MACINTOSH *enter*
heh, todellakin... näin saat mac-tuen koneeseesi:
copy con macintosh.bat @echo off echo Macit on huonoja, älä käytä. echo Heippa. *ctrl+Z* *enter*
;)
Niin ja tämä voisi vähän valaista asiaa: http://ari.dyndns.tv/download/mac_ad.wmv xD
PC, koska siinä toimii tarvitsemani ohjelmat, jos kone toimii ja Windows suostuu yhteistyöhön sen koneen kanssa.
-Grey-
PC
Serkku käytti ainakin vuosi sitten Macia
@echo off
a:
echo mac on nolo
goto a
lainaus:
Eipäs vaan: Väärä komento tai tiedosto nimi.
Opetelkaa englantia.
Mä käytän PC:tä ja ihan windowssia eli tällanen tavallinen kansalainen... (miten sen nyt ottaa)
lainaus:
Ihmeellistä Macintosh-vastaisuutta vaikka vaikuttaa että suurin osa ihmisistä ei ole eläessään Maciä edes kunnolla kokeillut. PC:tä käytän itse.
juu, tää on just tätä että kun yksi sanoo että maccia ei tueta niin sata sanoo perässä :)
ja kyllä mun mielestä macci on ihan kelpo lelu mutta itse käytän ennemmin pc:tä ja winukkaa ihan sen takia koska niin olen tehnyt 6 vuotiaasta asti ja koska kaikki mitä teen tarvitsee ohjelmia mitä ei löydy macciin, tai löytyy muutamia mutta helpompaahan se on yhdellä koneella tehdä koodit ja musat jne...
ja kokemusta on macistakin joskus oli iMac kotona sekä koulussa käytetty macceja jne...
ne ei ole huonoja, ne ei vaan ole niin yleisisiä koska ohjelmisto-yhtiöt ei kiinnitä niihin niin paljon aikaa ja tee niille niin paljon ohjelmia, tästä alkaa sitten tää oravanpyörä eli:
softa-talot kiinnostuu laitteista joita porukka ostelee (pc&wintoosa) silloin myös softa-talot tekee pc:lle ja wintoosille ohjelmia koska niillä on isompi menekki ja sitten taas seuraavat ostajat kattoo että mille laitteelle saa mitäkin ohjelmia ja pc&wintoosalle saa eniten kaikkee roinaa jotenka porukka ostaa sen takia sen ja kaikki alkaa alusta taas...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.