Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelmia Windows XP Pron ja CD-aseman kanssa...

AwwRiiite [15.02.2004 20:07:06]

#

Joo siis kävi näin, että mulla on ollut Windowsin XP Professional nyt pari viikkoa käyttiksenä, ihan alkuun oli ongelmia sata-ajurien kanssa mut kaikki saatiin kyllä kuntoon. Nyt yhtäkkiä, koetin käynnistää konetta mutta ei käynnisty. CD-asema ei tunnu pyörittävän cdtä lainkaan eli buuttaus cd:ltä ei onnistu. Ja kiintolevyltä taas tulee aina jotai ihme erroria, eli "windows/system32/config/system" -tiedosto puuttuu tai siinä on jotain vikaa. Eipä ainakaan puutu, sain koneeni käynnistettyä toisen kiintolevyn avulla, mutta miten saan cd-aseman taas tunnistumaan ja korjattua XP:n asennuksen..? Asemaa ei löytynyt toiselta kiintolevyltä käynnistämälläkään (Win98SE), tai tarkemmin sanottuna itse asema kyllä löytyy, mutta se ei tee mitään. Virta kulkee asemaan(ledi vilkkuu), mutta... Kokeilin myös toista cd-asemaa, sama juttu. BIOSin olen nollannut useita kertoja ja kokeillut kaikkea, mitä vaan ikinä oon keksinyt...

JTJ [16.02.2004 13:23:44]

#

Olemattomien Windows XP ja sarja-ATA-kokemuksieni perusteella suosittelisin kokeilemaan BIOS:in päivittämistä. Ja tietenkin CD-aseman kaapelointien ja jumpperiasetusten tarkistamista. Myös BIOS:in asetuksista kannattaa tarkistaa buuttijärjestys, jos haluaa CD-asemalta käynnistää.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta