olis vähän kivaa tehä kalastus peli ku kaverit tykkää ja haluaisin tehä ite. mitenkähän vois? Koodeja please.
Ja et kalat tulis satunaisesti.
Koodeja? Sinunhan se pitäisi tehdä ;) Kalat saat tulemaan satunnaisesti kun tutustut Randomize ja Rnd funktioihin (VB:ssä tuon nimiset, taisi olla QB:ssä samat). Niitä soveltamalla saat tehtyä sopivan satunnaisgeneraattorin
:)
Juu, elikkä periaatteessa näin *QB*:
RANDOMIZE TIMER
DO UNTIL Kala.nappaa=1
Nappaako.kala=INT(RND*100)
IF Nappaako.kala>90 THEN Kala.nappaa=1 ELSE
LOOP
Tämä on ihan kiva idea.. Kerran ajattelin tehdä Visual Basicilla yhden kun näin kaupassa.. No en kumminkaan jaksanut. :) En oikein välitä kalastamisesta, puhumattakaan että osaisin tai tietäisin jotain kalastuksesta tai kaloista. Aloin kumminkin tehdä Q-Basicilla kalapeliä nimeltä Fishy. Postitan sen täällä kun on mokoma valmis.
Fishy edistyy hyvää vauhtia, ja en tiedä oikein miten pitäisi jatkaa.. Mitä olette mieltä, kannattaisiko laajentaa ideaa, lisäämällä siihen että pyydystetyt kalat pitää myydä ja rahoilla pitää ostaa lisää matoja, kunnes on ansainnut n. 3 euroa rahaa kaloja myymällä, joilla sitten ostaa päivän ruoka, elikkä pakastepizza ja cola-tölkki?
EräJorma on hyvä kalastuspeli. Sama tekijä on tehnyt kiihdytyspelin. En muista osotetta mistä sen saa ,mutta sun kannattais testaa.
Fishy on melkein valmis, ja päätin, että en tee siihen mitään turhuuksia. Oloitin kumminkin tuohon kilpailuun tekemäni matopelin aivan alusta, koska koodi oli kauheaa suttua ja siitä ei ollut tullut semmoinen kuin halusin. Jatkan Fishyn loppuun kun matopeli on valmis. :)
Aikas halpoja kaloja. 2 kilon kirjolohesta saa maksaa reilut 70mk...
Niin toi on se osote. Rykker: Teetkö vielä sitä kiihdytys 2 ??
VB,kalastus opas miten voi tehdä sen kun (opas vaan )
Siis mikä opas??? Mitä sä selität ?
ER varmaan tarkoittaa opasta, siis missä annetaan vinkkejä kalastukseen
Jaahas...
Ei ei kun kun... no niin kalastuspelin teko opas.
Luehan tota VB-opasta kun siitä tulee lisää osia niin sieltä sitten rupeet miettimään miten se tehdään.
BTW, ihan kiva lukea noita sun viestejä :P
Jatkoin Fishyä silti vaikkei matopeli ole valmis, ja tein juuri Dopefish-kalan näköisen kalan ilmestyvän näytölle tietyn randomin mukaan.
Tuo grafiikan tekeminen niillä Q-Basicin tavallisilla LINE ja muilla komennoilla on välillä vähän hankalaa.. Kroooh.. Taidanpa mennä nukkumaan. :)
millon tuo peli tulee valmiiksi?
pistätkö projekteihin?
Minä ehdotin Kalastus Peliä tuolla toisella alueella .... PUTKA GAMES ensimmäiseksi tuotteeksi
tuleetteko mukaan kaikki
Juuh, QB:llä. Ei ole vielä C++ oikein hallussa kun meni pasmat sekaisin kun luin noista C++ -oppaista osoittimista ja sen semmoisista...
Joo, ei mullakaan toi C/C++ oikeen ole hallussa. Oon kyllä yrittäny opetella, mutta ei siitä mitään tuu .Qbasic on sentään helpompi oppia. Muaki kiinnostais tuo Putka Games jutksa. Oon tehny pelejä qbasicilla jo yli vuoden.
Minulla on ollut Qbasic noin 1.5 vuotta ja sitä ennen oli BBasic, jota kesti n. puol vuotta, ja sitä edelsi Bat!
Unohdin tässä jo että eka "pelini" olikin Bat:illa väsätty tekstiseikkailu, jonka nimi oli Seikkailu metsässä :D.
C++:lla sain tehtyä juuri pikselinpiirto -funktion (Laamatuttia avuksi käyttäen), joten ei huonosti mene, kun olen käyttänyt DJGPP:tä tasan 2 päivää :)
Mikä on laamatutti?
Laamatutti on opas pelintekemiseen C:llä DJGPP kääntäjää hyväksi käyttäen. Löytyy mbnetistä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.