Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Nolla!

Sivun loppuun

Dual [12.02.2004 16:55:23]

#

Kattelin vähän poikien ikiä... jollainpas on jo lukion päästäri kädessä. Tänään virtaa viisasten juoma!

Olga [12.02.2004 17:17:10]

#

Ja jollain jo armeija takana... hajotkaa aamuihin ;)

Minä [12.02.2004 17:21:42]

#

No jaa.. Oisko muka niin kivaa kirjottaa nyt..
Mä oon ikuinen ykkönen ja onnellinen siitä ;)

tn [12.02.2004 17:59:34]

#

lainaus:

...jollainpas on jo lukion päästäri kädessä...

Eihän se ole vielä aito vaan jonkinlainen alustava kappale... ;) Numeroitahan voi vielä koettaa korottaa.

Blaze [12.02.2004 18:08:24]

#

lainaus:

Ja jollain jo armeija takana... hajotkaa aamuihin ;)

/me hajoaa

<vessanseinä>Kokkolan gonakuskin tylyn ynseä GTJ 56</vessanseinä>

juhaz [13.02.2004 07:11:46]

#

Mä olen miettinyt sitä, että mitä erikoista lukiossa oikein on? Jatketaan ylä-asteen tapaista meininkiä muutama vuosi, mutta eikös lukion oppilaat joudu jossain vaiheessa samaan porukkaan kuin amiksenkin oppilaat? Lukiossahan oikeastaan asioihin perehdytään lukemalla, kun amiksessa tekemällä, eikös?

No itselläni on lukio varmaan turha haave, koska nyt mun keskiarvo on vain 7,8 ja, kun vaihdoin koulua niin tuntuu, että mä jouduin aloittamaan suoraan nelosesta ja taitaa tulla nyt sitten jotain vitosia todistukseen :(

T.M. [01.03.2004 14:30:19]

#

Jep, pelkkä lukio on yhtäkuin turha.
Menkää vaikka amikseen, tai sitten amis ja lukio yhdessä.

Minä [01.03.2004 15:06:22]

#

Enpä tiedä..

Lukio on _yleissivistävä_ oppilaitos kun taas amis antaa ammatillisen koulutuksen..

Lukiossa jatketaan siitä mihin yläasteella jäätiin.

hunajavohveli [01.03.2004 15:20:45]

#

No ei lukiossa kyllä samanlaista vetelehtimistä jatkea kuin yläasteella. Yläastehan on vielä pakollista peruskoulua, mutta lukioon menijät valitsevat sen vapaaehtoisesti, ja se takaa sen, että opiskeluun suhtaudutaan paljon vakavammin kuin yläasteella. Karsiutuu lisäksi monta yläasteen pöyköä pois, joita ei onneksi tarvitse enää pahemmin kattella.

rndprogy [01.03.2004 16:18:52]

#

Joo-o no kohta on (toivottavasti) amiksen paperit kädessä. viiminen eli kolmas vuosi meneillään.

Heikki [02.03.2004 07:32:21]

#

Joo-o... peruskoulun viimeinen vuosi takana, sitten lukioon.

Kyllähän lukiosta hyötyä on. Esim. amiksen jälkeen ei ole kovinkaan helppoa päästä yliopistoihin, vaan lukiopohjaa ja YO:ta arvostetaan haettaessa paljon enemmän...

Tempfile [02.03.2004 11:45:43]

#

Ei kyllä amispohjalta pitkälle pääse... Ammattikorkeakouluunkin pitää kai olla pitkän matikan lukenut eivätkä yliopistot ja teknilliset korkeakoulutkaan paljon vähemmänoppineita huoli, joten ei korkeampi koulutus ilman lukiota luonnistu. Itse olen ensi syksynä lukioon menossa ja pääsy on varma, ainakin keskiarvon osalta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta