Ihmiset tällä foorumilla taitavat olla kyllästyneitä ja ehkä jopa suutuksissa minulle, kun minä jaksan aina sillointällöin palata tähän samaan aiheeseen eli Fake OS / GUI / CLI / SHELL... jne... no nyt kuitenkin taas aloitan tälläisen keskustelun eli olen tekemässä pientä projektia, jolle en nimeä ole vielä kehittänyt, mutta se pohjautuu Millenium OS nimiseen GUI/Fake os projektiin ja ajattelin vain mainita, että olen tälläistä projektia nyt kehittelemässä ja aion tehdä tästä taas yhden näistä unix-tyylisitä fake osseista mitä olen kehitellyt, mutta aion ehkä julkaista täysin 100% vapaana koodina, kun kerran MOS:ssa saa sourcet mukana myös.
Millenium OS:
http://www.sepent.com/prog/basic/bguios/
Eli minulla on ns. "Kerneli", joka tulkitsee komentoja, joita sille annetaan komentorivillä eli jos vaikka laittaa komennon
"kernel $CLEAR" komentorivillä niin se ohjelma tietää, että pitää tyhjentää näyttö ylinmääräisestä moskasta tai sitten "kernel $WIN file.fl", joka aukaisee file.fl tiedoston ja hakee sieltä joitakin tietoja, kuten x,y,x1,y1,title... jne... ja tekee sitten ikkunan, joka käyttää näitä annettuja tietoja. Projekti on vielä ihan alussa, mutta yritän kehittää tämän valmiiksi kuitenkin.
EDIT: Hups! Tuli kaksi kertaa, mutta ensinmäisellä kerralla se valitti jotain ihme juttua ja painoin refreshiä ja sitten se näytti, että lähetetty ja nyt niitä tuli kaksi sitten.
lainaus:
100% vapaana koodina
Tarkoittaako "vapaa koodi" GPLää vai jotain muuta OpenSource-tyyppistä lisenssiä?
Jotain sinnepäin tai sitten jonnekkin muuhun suuntaan ;).
Mitäs tuohon GPL:ään liittyikään? Voisi kyllä miettiä jotain tuollaista...
En tiedä miten tässä pitäisi menetellä, koska projektini perustuu jo ennestään internetissä pyörineeseen projektiin, jossa on sourceja jaettu ilman mitään ihmeellisempiä lisenssejä, mutta silti tuntuu, että sananvalta koodiin löytyisi kuitenkin henkilöltä, joka on alunperin sen kirjoittanut...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.