Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: kahden sessionin yhdistäminen

abina [09.02.2004 20:35:04]

#

Kuinkahan onnistuisi helpoiten kahden sessionin yhdistäminen.. eli niitten sessioneiden sisältö laitettaisiin yhteen sessioniin. ensiksi ykkösen sisältö ja sitten siihen väliin pitäisi vielä saada <tr> ja sitten toinen sessioni. mulla ei enää aivot toimi joten löytyiskö jelppiä vielä tähän aikaan?

leftover [10.02.2004 08:00:21]

#

Kahta sessionia et saa yhteen kirveelläkään (ellet sitten pääse veistelemään palvelimen sessiodataa). Sitä vastoin kahden sessiomuuttujan yhdistäminen on hyvinkin helppoa:

<?php

session_start();

$_SESSION['eka'] = "<td>Jep. Eka solu löytyi</td>";
$_SESSION['toka'] = "<td>Kah kah, myös toka solu löytyi</td>";

$yhdistetty = $_SESSION['eka'] . "<tr>" . $_SESSION['toka'];

?>

Eli pisteoperaattoria peliin yhdisteltäessä.

NiKC [10.02.2004 10:07:34]

#

Nyt ilmeisesti haettiin kahdessa eri istunnossa olevian datan yhdistämistä.

En usko että tämä ilman kikkailuja olisi mahdollista, selainhan palauttaa session-id:n cookiessa tai urlin perässä jonka perusteella php täyttää $_SESSION[] muuttujan.

abina [10.02.2004 10:20:00]

#

en tiedä toimiiko tuo leftoverin esimerkki kun en ole kotona. mutta sessionit on jo valmiiksi määritelty. ja muuten onko mitään väliä käyttääkö sessionin nimeämiseen '' -merkkejä vai "" -merkkejä. tuossa leftoverin esimerkissä on käytetty '' -merkkejä mutta minä taas olen käyttänyt "" -merkkejä. jonkun esimerkin mukaan varmaankin.

NiKC [10.02.2004 14:57:05]

#

Hipsukoiden (') ja lainausmerkkien (") ero on se että hipsukoiden välissä olevaa tekstiä ei evaluoida vaan käsitellään literaalina kuten se on, lainausmerkkien välinen teksti taas käsitellään (esim. muuttujien varalta).

Tuo leftoverin esimerkki vain yhdistää kaksi samassa sessiossa olevaa muuttujaa. Jos se oli mitä hait niin hyvä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta