Teen tässä ristinollan moninpeliä voisitteko antaa vähän vinkkejä miten saisi tehtyä sen winsockkerilla.
Tuossa on tavallinen ristinolla josta pitäisi tehdä moninpeli. Voin laittaa lähdekoodinkin joskus koodivinkkeihin.
http://koti.mbnet.fi/petrinm/Ristinolla.exe
Ehdotus:
Tee ristinollapalvelin, jostakin omistamastasi ftp tilasta. Ja sitten kun painaa jotain se tallentaa ne tiedot .txt tiedostoon, jonka timeri sitten lähettää (tai joku muu). Ja kun .txt tiedosto on siellä "palvelimella", niin toinen ohjelma hakee ne tiedot sieltä ja muuttaa ne toisen pelaajan valinnaksi. Helppoa tehdä, mutta siinä on ainakin yksi vika. Se voi olla hidas, mutta ei ristinollassa varmaankaan hirveää nopeutta kaivata :).
Niin tollai se on helppoa, mutta suoraan verkkosta ei nettisivun kautta.
Nettisivun kautta? Nyt kuules puhun ftp servun kautta enkä nettisivun. Jaa, että lähiverkon kautta vai? Ei sillonkaan välttämättä tarvita socketteja :D. Varmaankin on joku "jaetut tiedostot" ominaisuus, jonne teet .txt tiedoston. Ja sitten ohjelma kirjottaa sinne sitten ne tiedot, jotka sitten se toinen ohjelma muuttaa näkyvään muotoon.
ääh!!!!
siis samalla tavalla kuin noi TCP/IP keskustelu koodivinkeissä ja tarvitsen apua siinä, että ketä pelaajia siellä on.
HUOM: olen tehdyt ohjelman, joka toimi FTP-Servun kautta ja se oli tosi SEKALAINEN ohjelma, eikä toiminut kunnolla vaikka kuullostaa helpolta tyyliltä tehdä moninpeli.
Kai se nyt on sekalainen, kun siitä olet tehnyt sekalaisen. Kattele niitä koodivinkkejä ja sovella siitä koodista se moninpeli.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.