Moikka!
VB 6.0
Minulla on form1, josta avataan painikkeella form2. Samalla kun form2 ladataan päivittyy muutama tietokanta ja aika paljon muutakin tapahtuu. Form2:en avaamiseen menee siis paljon aikaa, siksi haluaisin jonkin ilmaisevan, että prosessi on käynnissä eikä ohjelma ole jumittunut.
Olen yrittänyt saada prgressbaria toimimaan, mutta en oikein pysy perässä kun on niin monta looppia ja eri subit kutsuvat muita subeja.
Lisäsin form3:sen, joka avautuu keskelle ruutua kun form2 lähtee lataamaan ja sulkeutuu kun form2 aukeaa. Form3:seen olen vain laittanut tekstin: Tietokantoja päivitetään. Olisiko mahdollista saada form3:seen jotain efektejä, jotka ilmaisisivat, että jotain tapahtuu?
Saisiko siihen progressbarin, joka menisi minimistä maximiin loopissa, joka loppuu kun form3 suljetaan? Efektin/progressbarin ei tarvitse liittyä form2:en suorittamiin operaatioihin, vaan riittää jos siihen saadaan jotain eloa.
Onnistuiskohan?
Knappe
Hmm. Jos oikein älysin kysymyksen niin voisit aina lisätä textboxiin +1, mutta...hmm...toivottavasti älysin tuon :).
Muista laittaa DoEvents käsky form2:n pahimpaan luuppiin.
Moikka löysin alla olevasta linkistä hyvän progressbarin (progressbar3), joka jatkaa kunnes se sammutetaan. Siihen voi lisätä kuvankin. Ajattelinkin juuri tuollaista, joka avautuu pienelle formille kun minun form2 alkaa lataamaan, ja sulkeutuu kun form2 on valmis.
Osaatteko neuvoa miten saisin tuon toimimaan siten, että se alkaa kun painan nappia, jolla avataan form2 ja loppuu kun form2 on valmis.
Eli samaan kohtaan kuin form2.show tulisi form3.show, ja form2:en viimeiseen looppiin, joka käynnistyy form2:en form_loadilla, unload form3. En kuitenkaan saa toimimaan, voitteko jeesata?
http://www.galahtech.com/forums/index.php?s=c1dc02fcd0389f52916ed573e16efa8f&showtopic=4915
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.