Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: sessionit localhostissa

bowser [05.02.2004 21:19:18]

#

Juu mulla on asennettuna Apache ja php Windows XP:lle ja hienosti toimaa. Nyt huomasin vain, että kun yrittää ajaa php-skriptaa, joka sisältää sessioneita, niin php heittää tälläistä error-messua:
Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (c:/temppi) in Unknown on line 0

Kokeilin heittä tuohon session save pathiin vaikka mitä, mutta aina tulee tuollaista. Eli mitä siihen pitäisi oikein laittaa, kun on wintoosa käyttiksenä?

Draiz [06.02.2004 08:13:49]

#

Sama ongelma mullakin...

ZcMander [06.02.2004 09:00:31]

#

Mulla tosin on vähän erillalailla:

Ensin kannatte muuttaa sitä php.iniä sieltä sessioneittenh kohalta (en nyt muista mitä), mutta eipä toimi sen jälkeen ku joka sivun latauksella tulee uus session id.

bowser [06.02.2004 17:08:07]

#

Siis eihän tuosta mitään muuta kait tarvitse muuttaa kuin se session.save_path? Siis php.inissähän tuo save pathi tietysti on. Sillä ei toiminut, mikä siinä alunperin oli, ja olen kokeillut siihen kaikenlaista laittaa, mutta aina tulee jotain vastaavaa erroria. Vai mitä oikein tarkoitit, Zalamander?

nlampola [06.02.2004 17:23:15]

#

Pistät siihen kansion joka ON JO olemassa. Esim. C:\palvelin\sessions\.

Elikkä luot sen kansion valmiiksi. Katso muuten myös, onko php.ini tiedosto Windows-kansiossa, itselläni se on nimittäin siellä...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta