Jos teen itselleni sivut ja käytän sivuillani vaikka
itse tekemääni fonttia jota ei löydy keneltäkään muulta
niin näkyykö oma tekemäni fontti muilla jos sijoitan sen
palvelimella saamaan kansioon jossa muut tiedostot ovat?
kyllä vissiinki, käy katsomassa w3c:n sivuilta www.w3c.org.
Ei näy
Muistaakseni omatkin fontit sai toimimaan, mutta hne piti linkata jotenkin css:sään
lainaus:
Muistaakseni omatkin fontit sai toimimaan, mutta hne piti linkata jotenkin css:sään
raskasta viritystä...
Omia fontteja ei voi sisällyttää HTML-dokumentteihin. Fontit pitää ensin löytyä koneen Fonts-kansiosta tms.
Sieltä ne fontit sitten ladataan. Ei netistä suoraan.
Tietysti voi tehdä jonkinlaisen koodinhärpäkkeen joka lataa fontin koneelle, mutta ei siinä ole mitään järkeä. Käytä vaan jotain yleisempää fonttia.
Tee flashilla nii kaikki fontit pelaa kun fläsä muuttaa tekstin vektoreiks.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html#font-descriptions
Selaintuesta ei ole kyllä hajuakaan.
Kotisivuja ei flashilla tehä. Ainakaan mä en tue sellaisia sivuja :)
lainaus:
Tee flashilla nii kaikki fontit pelaa kun fläsä muuttaa tekstin vektoreiks.
No eihän se ihan noin mene... fontit voi kyl itse muuttaa vektoreiksi, mut ei se itsestään tapahdu. Ilmeisesti fontin voi kyl embedata esityksen mukaan, mut se luonnollisesti kasvattaa esityksen kokoa.
lainaus:
Kotisivuja ei flashilla tehä. Ainakaan mä en tue sellaisia sivuja :)
Ikävä tosiasia, mutta flash on tullut jäädäkseen. ;( Joten varmaan niitä on pakko tukea joskus vielä täysii.
En itsekään niistä vielä pahemmin pidä(paitsi todella kevyistä, joissa erottaa kaikki helposti), en itse voisi sanoa flash-sivuja "www-sivuiksi" vaan ehkä ennemmin www-sivulla tapahtuvaksi 'video'-esitykseksi, joten ei kiva kun syrjäyttävät joskus vielä monet "oikeat" www-sivut.
Mutta onneksi siihen menee vielä aikaa
ItQparQvinQ. :)
Mitä järkeä tehdä fläshillä sivuja jos saman voi tehdä paremmin ja kevyemmin pelkällä HTML:llä? Flashillä tehdään vain jotai hienouksia sivuille. Jos koko sivun tekee flashilla, nii eihä hakumoottoritkaan löydä sun sivujas sitten. Ainakaan ne ei pääse käsiksi siihen sisältöön, ja jos pääsee, niin se on vaikeaa ja hidasta. ;P
Ja fläshit ei syrjäytä koskaan "oikeita" www-sivuja, se on varmaa, flashit on raskaita ja vie todella paljon tilaa, ja jos aikoo tehdä kevyemmän version, niin samanhan voisi tehdä vielä kevyemmin HTML:llä.
Jos joku syrjäyttää ne "oikeat" www-sivut, niin ei ne ainakaan fläsheillä ole tehty.
Itse en ainakaan koskaan ala tekemään sivuja pelkästään fläshillä!!
Ei flash ole raskasta.
Sivustoissa en siitä sitten tiedä, mutta flashän on nimenomaan näyttävä ja kevyt.
Aivan... kevyttä nimenomaan. Mahdolliset bittikarttakuvat ja äänitiedostot ne ovat jotka siitä raskaan tekevät.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.