Olen tässä aktiivisesti parinpäivän ajan ettinyt netistä googlella yms. jotakin ohjelmaa tai palvelua jossa/jolla voisi tehdä flash sivut, yksi sellainen on moonfruit.com, mutta se ei ole ilmainen... joten onko jotain ilmaista ja helppoa ohjelmaa jolla saa tehtyä sivut? vai onko jotain ilmaista vastaavan laista palvelua netissä kuin moonfruit?
Olisin kiitollinen pikaisista hyvistä vinkeistä
http://download.com.com/3150-6676-0.html?tag=stbc.gp
Tuolta saattaisi löytyä jotain. Käy tutustumassa.
Macromedian sivuilta taitaa löytyä kokeiluversioita lafkan tuotteista ja myös osoitteesta www.swishzone.com kannattaa käydä katsomassa. Tosin nuo kokeiluversiot taitavat olla jollain muotoa rajoitettuja ominaisuuksiltaan.
Swish on myös hyvä
SWisHiä käytän itse, ja sitä voi kokeilla määrätyn (rajoitetun) ajan, mutta epäilen, että siinä ajassa vielä ehtii perehtyä sivuston luomiseen flashillä.
Kräkillä kaikki olisi toisin, mutta enpä uskalla suositella sitä, ettei kukaan ota nokkiinsa. :)
Sen verran sitä vielä mainostan, että melko helppokäyttöinen ohjelma, jolle voi tulla yllättävän usein käyttöä.
Muoks: Lisään vielä, että flash-sivujen etujahan ovat näyttävyys ja koko, mutta miinuksena tuleekin sitten sisällön päivittely. Eivätkä modeeminkäyttäjät usein jaksa katsella sivustoa, jossa lukee "ladataan sivustoa..... 5%" minuutin parin töllistelyn jälkeen.
Jos päädyt tähän vaihtoehtoon, tee ensin testikotisivu, mieti sitten miten teet sen järkevästi, jotta voit päivittää, ja katso mitä voit karsia jotta latausaika pysyy inhimillisissä notuleissa.
Jep, Nyntti puhuu asiaa. Flashilla saa näyttäviä bonuksia sivuille ku sivuille, mut jos sivujen tulee olla jollain tapaa informatiivisia, pitää luonnollisesti olla se kevyempi versio esimerkiksi mobiililaitteita varten. Ja jos yhdistää flash-esityksen ja serveripuolen skriptikielet, ei tuo päivitettävyyskään enää ole mikään ongelma. Itse oon käyttäny jo jonkin aikaa tuota Macromedian Flash MX:ää ja oon kyl ollu enemmän ku tyytyväinen.
Ja pelien tekemiseenhän flash on ihan umpigurgo :)
Mee kauppaan ja osta Fläsä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.